Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/157080
Química Verde y Sostenibilidad en la educación en ciencias en secundaria
Mascarell, Laura (Universidad de Valencia)
Vilches Peña, Amparo (Universitat de València)

Títol variant: Química Verda i Sostenibilitat a l'educació en ciències en secundària
Títol variant: Green Chemistry and Sustainability in Science Education in Secundary Schools
Data: 2016
Resum: Este trabajo se plantea estudiar el papel de la Química Verde en la educación científica para contribuir, desde ese campo, a la Ciencia de la Sostenibilidad y, por tanto, a la transición hacia sociedades sostenibles. Se mostrarán unos primeros resultados de una investigación llevada a cabo sobre la atención que la enseñanza secundaria y la propia investigación en el campo de la didáctica de las ciencias están prestando a las aportaciones de la Química Verde, y la posibilidad de su incorporación en la formación de la ciudadanía y la adopción de medidas necesarias para contribuir a la construcción de un futuro sostenible. Se pretende así responder a los numerosos llamamientos para que la educación, toda la educación y muy en particular la enseñanza de las ciencias, preste atención a los problemas y desafíos que afectan a la humanidad, contribuyendo a la búsqueda de soluciones y a la formación de una ciudadanía responsable y preparada para la toma de decisiones.
Resum: Aquest treball es planteja estudiar el paper de la Química Verda a l'educació científica per contribuir, des d'aquest camp, a la Ciència de la Sostenibilitat i, per tant, a la transició cap a societats sostenibles. Es mostraran uns primers resultats d'una recerca duta a terme sobre l'atenció que l'ensenyament secundari i la pròpia recerca en el camp de la didàctica de les ciències estan prestant a les aportacions de la Química Verda, i la possibilitat de la seva incorporació en la formació de la ciutadania i l'adopció de mesures necessàries per contribuir a la construcció d'un futur sostenible. Es pretén així respondre a les nombroses crides perquè l'educació, tota l'educació i molt en particular l'ensenyament de les ciències, pari esment als problemes i desafiaments que afecten a la humanitat, contribuint a la cerca de solucions i a la formació d'una ciutadania responsable i preparada per a la presa de decisions.
Resum: This paper proposes to study the role of Green Chemistry in Science Education, to contribute with Sustainability Science and therefore the transition to sustainable societies. For this purpose it will show the results of the analysis carried out about the teaching and the research attention to the contributions of Green Chemistry and the possibility to incorporate it in the formation of the citizenship and the adoption of measures to build a sustainable future. The aim of this investigation is to respond to numerous experts and global institutions calls for education, all education including Chemistry Education, paying attention to the problems and challenges facing humanity, contributing to find solutions and training of responsible and prepared for decision-making citizenship.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Química verde ; Sostenibilidad ; Educación científica ; Ciencia de la sostenibilidad ; Interacciones ctsa ; Química verda ; Sostenibilitat ; Educació científica ; Ciència de la sostenibilitat ; Interaccions ctsa ; Green chemistry ; Sustainability ; Science education ; Sustainability science ; Stse relationships
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 2 (2016) , p. 25-42 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

Adreça original: http://ensciencias.uab.es/article/view/v34-n2-mascarell-vilches
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1688


18 p, 272.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2016-06-06, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir