La publicidad de bien público y la educación sexual en Cuba
Hernández Alfonso, Eduardo Alejandro (Universidad Central "Marta Abreu" de Las Villas (Santa Clara, Cuba))
Paz Enrique, Luis Ernesto (Universidad Central "Marta Abreu" de Las Villas (Santa Clara, Cuba))
Títol variant: |
La publicitat de bé públic i l'educació sexual a Cuba |
Títol variant: |
Advertising of public good and the sex education in Cuba |
Data: |
2016 |
Resum: |
La prevención es una premisa de la educación en salud cubana. Se plantean como objetivos del estudio identificar las características del diseño gráfico cubano para la prevención de las ITS y diseñar una propuesta de bien público basado en nuevos criterios estéticos. El estudio clasifica como investigación aplicada. Se utilizan métodos en los niveles teóricos y empíricos para la recogida de información. La investigación analiza las campañas de bien público orientadas a la prevención de las infecciones de trasmisión sexual y propone un diseño para un cartel que constituya la génesis de una campaña con los mismos criterios estéticos. |
Resum: |
La prevenció és una premissa de l'educació en salut cubana. Es plantegen com a objectius de l'estudi identificar les característiques del disseny gràfic cubà per a la prevenció de les ITS i dissenyar una proposta de bé públic basat en nous criteris estètics. L'estudi classifica com a investigació aplicada. S'utilitzen mètodes en els nivells teòrics i empírics per a la recollida d'informació. La investigació analitza les campanyes de bé públic orientades a la prevenció de les infeccions de transmissió sexual i proposa un disseny per a un cartell que constitueixi la gènesi d'una campanya amb els mateixos criteris estètics. |
Resum: |
Prevention is a premise of the Cuban health education. It is presented as objectives of the study to identify the characteristics of the Cuban graphic design for the prevention of STIs and design a public good proposal based on new aesthetic criteria. The study classified as applied research. In the study are used methods in the theoretical and empirical levels for information collection. The research analyzes public good campaigns designed to preventing sexually transmitted infections and proposes a design for a poster that constitutes the genesis of a campaign with the same aesthetic criteria. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Enfermedades de transmisión sexual ;
Prevención ;
Publicidad institucional ;
Malalties de transmissió sexual ;
Prevenció ;
Publicitat institucional ;
Cuba ;
Sexually transmitted diseases ;
Prevention ;
Institutional advertising |
Publicat a: |
Grafica, Vol. 4 Núm. 8 (2016) , p. 105-115 (Ensayos) , ISSN 2014-9298 |
Adreça original: https://revistes.uab.cat/grafica/article/view/v4-n8-hernandez-paz
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Grafica/article/view/311821
DOI: 10.5565/rev/grafica.51
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles publicats >
graficaArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2016-07-06, darrera modificació el 2021-12-11