Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/165493
The complexities of assessing ESF performance : some specific examples
Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball)
Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball)

Data: 1994
Resum: During the 1990/91 academic year the ESF Assessment Unit asked us to coordinate the work of a group of European experts from institutions and countries with considerable experience in assessment work - CEREQ (France), IAB (Germany), ISFOL (Italy) and the University of Warwick in the United Kingdom, the aim being to draw up a proposal concerning the methodology for a retrospective evaluation of programmes funded with ESF assistance (Planas and Garcia 1991). We subsequently did an informal follow-up of the evaluation work done in some countries and carried out our own evaluation of various ESF-assisted activities in Spain. The points made in this article are based both on our own work of coordinating and synthesing traditional European practice in this field, as also on our direct experience at various levels of evaluating ESF and other Community programmes.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Anglès
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Publicat a: European journal of vocational training, Vol. 3 (1994) , p. 32-38, ISSN 0378-5068

Adreça alternativa: http://www.cedefop.europa.eu/en/publications-and-resources/publications/31994


7 p, 61.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències Socials i Jurídiques > Grup de Recerca Educació i Treball (GRET)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2016-10-07, darrera modificació el 2016-10-10



   Favorit i Compartir