La transmissió de valors que afavoreixen l'adopció de gossos : anàlisi per a la creació de missatges persuasius
Muñoz Campoy, Raquel
Blanco, Josep Ma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: La transmisión de valores que favorecen la adopción de perros : análisis para la creación de mensajes persuasivos
Títol variant: The transmission of values favouring the adoption of dogs : analysis for creating persuading messages
Data: 2016
Descripció: 140 pag.
Resum: Per tal de proporcionar eines que ajudin a resoldre el problema de l'abandonament de gossos a les grans metròpolis, el present treball analitza els valors que poden associar-se a la seva figura o imatge amb l'objectiu de generar missatges que promoguin la seva adopció a una ciutat com Barcelona. Des de l'àmbit de la comunicació, s'ofereixen els recursos per a la construcció de missatges persuasius que permetin mostrar i potenciar clarament aquests valors. Per obtenir-los, s'ha realitzat un anàlisi dels principals conceptes relacionats i un estudi exploratori, qualitatiu i quantitatiu amb la realització d'entrevistes a un ampli panell d'experts, enquestes adreçades a adoptants i un focus group integrat per persones poc sensibilitzades amb la causa.
Resum: Para proporcionar herramientas que ayuden a resolver el problema del abandono de perros en las grandes metrópolis, el presente trabajo analiza los valores que pueden asociarse a su figura o imagen con el objetivo de generar mensajes que promuevan su adopción en una ciudad como Barcelona. Desde el ámbito de la comunicación, se ofrecen los recursos para la construcción de mensajes persuasivos que permitan mostrar y potenciar claramente estos valores. Para obtenerlos, se ha realizado un análisis de los principales conceptos relacionados y un estudio exploratorio, cualitativo y cuantitativo con la realización de entrevistas a un amplio panel de expertos, encuestas dirigidas a adoptantes y un focus group integrado por personas poco sensibilizadas con la causa.
Resum: With the aim of providing the tools required to resolve the problem of abandoned dogs in big cities, the present paper studies the values which may be associated to this figure or image, with the objective of generating an adoption message in a city like Barcelona. The resources required to build persuasive messages which allow these values to be clearly shown and boosted are offered from the scope of communication. For these values to be achieved the following analytical tasks have to be carried out on the main related concepts, exploratory, qualitative and quantitative, interviews with experts, surveys addressed at adopters and an integrated focus group for those people who are not sensitized with the cause.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Grau en Periodisme [971]
Document: Treball de recerca ; Treball final de grau ; Text
Matèria: Comunicació ; Valors ; Gossos ; Aspectes ètics i morals ; Animals de companyia ; Protecció



140 p, 3.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2017-02-17, darrera modificació el 2022-11-08



   Favorit i Compartir