Web of Science: 0 cites, Google Scholar: cites
Benjamin, Lichtenberg, la joroba y los añicos
Oyarzun R., Pablo (Universidad de Chile)

Títol variant: Benjamin, Lichtenberg, the Hump, and the Splinters
Títol variant: Benjamin, Lichtenberg, la gepa i les miques
Data: 2017
Resum: En relación con las referencias de Benjamin a G. C. Lichtenberg, este artículo se centra en la figura del hombrecito jorobado de la canción infantil alemana, que es particularmente relevante para Benjamin en la medida en que personifica el motivo de la Entstellung ('distorsión'). Este motivo es tratado sobre la base de los comentarios de Benjamin a la obra de Franz Kafka. Se concluye con una consideración que relaciona lo anterior con el enano teológico, la llegada del Mesías y el sentido de la redención en el texto titulado Sobre el concepto de historia.
Resum: En relació amb les referències de Benjamin a G. C. Lichtenberg, aquest article se centra en la figura de l'homenet geperut de la cançó infantil alemanya, que és particularment rellevant per a Benjamin en tant que personifica el motiu de l'Entstellung ('distorsió'). Aquest motiu és tractat sobre la base dels comentaris de Benjamin a l'obra de Franz Kafka. Es conclou amb una consideració que relaciona l'anterior amb el nan teològic, l'arribada del Messies i el sentit de la redempció en el text titulat Sobre el concepte d'història.
Resum: In connection with Benjamin's references to G. C. Lichtenberg, this paper focuses on the figure of the little hunchback of the German children's song, which is particularly relevant for Benjamin, inasmuch as it personifies the motif of Entstellung (distortion). This motif is further questioned on the basis of Benjamin's commentaries on Kafka, concluding with a consideration that relates the former to the theological dwarf, the coming of the Messiah, and the meaning of redemption in Benjamin's On the Concept of History.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Suerte ; Distorsión ; Olvido ; Redención ; Luck ; Distortion ; Oblivion ; Redemption ; Sort ; Distorsió ; Oblit ; Redempció
Publicat a: Enrahonar, Vol. 58 (2017) , p. 53-70 (Articles) , ISSN 2014-881X

Adreça original: https://revistes.uab.cat/enrahonar/article/view/v58-oyarzun
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Enrahonar/article/view/319222
DOI: 10.5565/rev/enrahonar.1038


18 p, 177.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enrahonar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2017-03-02, darrera modificació el 2024-04-03



   Favorit i Compartir