Com les notes condicionen les expectatives educatives de l'alumnat
Capsada-Munsech, Queralt, 1984- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Castejón, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials
Fundació Jaume Bofill
Imprint: |
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2014 |
Description: |
91 p. |
Abstract: |
Cada dia gaudim de més informació i proves d'avaluació que ens permeten saber el nivell de competències i coneixements dels nostres estudiants. Gran part d'aquesta informació condiciona les seves expectatives i té un rol central en la presa de decisions sobre el seu futur acadèmic i professional. Una de les principals fonts d'informació pels estudiants que els permet tenir una referència del que saben fer i el que són capaços de fer són les notes i qualificacions que obtenen a l'escola. Amb la intenció d'estudiar com les notes influencien les expectatives educatives de l'alumnat, l'OCDE introdueix un qüestionari extra a la prova PISA on es combinen expectatives i notes (Educational Career Questionnaire), per tal de comparar el nivell de notes i el rendiment acadèmic de l'alumnat. |
Note: |
Bibliografia |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Language: |
Català |
Series: |
Informes breus ; 53 ; Informes breus. Educació |
Document: |
Text ; Llibre |
Subject: |
Qualificacions (Ensenyament) ;
Catalunya ;
Estudiants ;
Avaluació ;
Rendiment escolar ;
Orientació en l'ensenyament ;
Abandó dels estudis (Educació secundària) ;
Política educativa |
The record appears in these collections:
Research literature >
UAB research groups literature >
Research Centres and Groups (research output) >
Social and Legal Sciences >
Globalisation, Education and Social Policies (GEPS)Books and collections >
Books
Record created 2017-04-18, last modified 2023-11-20