Com les notes condicionen les expectatives educatives de l'alumnat
Capsada-Munsech, Queralt, 1984- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Castejón, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials
Fundació Jaume Bofill

Imprint: Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2014
Description: 91 p.
Abstract: Cada dia gaudim de més informació i proves d'avaluació que ens permeten saber el nivell de competències i coneixements dels nostres estudiants. Gran part d'aquesta informació condiciona les seves expectatives i té un rol central en la presa de decisions sobre el seu futur acadèmic i professional. Una de les principals fonts d'informació pels estudiants que els permet tenir una referència del que saben fer i el que són capaços de fer són les notes i qualificacions que obtenen a l'escola. Amb la intenció d'estudiar com les notes influencien les expectatives educatives de l'alumnat, l'OCDE introdueix un qüestionari extra a la prova PISA on es combinen expectatives i notes (Educational Career Questionnaire), per tal de comparar el nivell de notes i el rendiment acadèmic de l'alumnat.
Note: Bibliografia
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Series: Informes breus ; 53 ; Informes breus. Educació
Document: Text ; Llibre
Subject: Qualificacions (Ensenyament) ; Catalunya ; Estudiants ; Avaluació ; Rendiment escolar ; Orientació en l'ensenyament ; Abandó dels estudis (Educació secundària) ; Política educativa



97 p, 3.2 MB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > Globalisation, Education and Social Policies (GEPS)
Books and collections > Books

 Record created 2017-04-18, last modified 2023-11-20



   Favorit i Compartir