Teories de la Comunicació [103851]
Corominas, Maria 1961-
Soriano Clemente, Jaume 1965-
Ramon Pinat, Ezequiel
Torras Planas, Núria
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Communication Theories
Títol variant: Teorías de la Comunicación
Data: 2020-21
Resum: L'assignatura pertany a la matèria Comunicació i està qualificada com a fonamental al grau de Periodisme. Es considera que existeix una lògica progressiva entre les assignatures de formació bàsica de la matèria de Comunicació basada en una llarga experiència docent i estructurada de la manera següent: 1. Història de la Comunicació. Introdueix l'alumne en l'evolució històrica de la comunicació i el periodisme des dels primers fenòmens comunicatius fins a les experiències comunicatives actuals. 2. Estructura de la Comunicació. Presenta l'ecosistema comunicatiu, les seves dinàmiques i lògiques estructurals. 3. Teories de la Comunicació. Presenta i concreta les teories, escoles, autors i perspectives d'anàlisi de la comunicació. Els objectius formatius generals de l'assignatura són: 1) identificar les principals teories del camp de la comunicació, les elaboracions conceptuals i els enfocaments teòrics que fonamenten el seu coneixement; i 2) afavorir la reflexió crítica sobre el paper dels mitjans de comunicació en la societat.
Resum: La asignatura pertenece a la materia Comunicación y está calificada como fundamental en el grado de Periodismo. Se considera que existe una lógica progresiva entre las asignaturas de formación básica de la materia de Comunicación basada en una larga experiencia docente y estructurada de la siguiente manera: 1. Historia de la Comunicación. Introduce al alumno en la evolución histórica de la comunicación y el periodismo desde los primeros fenómenos comunicativos hasta las experiencias comunicativas actuales. 2. Estructura de la Comunicación. Presenta el ecosistema comunicativo, sus dinámicas y lógicas estructurales. 3. Teorías de la Comunicación. Presenta y concreta las teorías, escuelas, autores y perspectivas de análisis de la comunicación. Los objetivos formativos generales de la asignatura son: 1) identificar las principales teorías del campo de la comunicación, las elaboraciones conceptuales y los enfoques teóricos que fundamentan su conocimiento; y 2) favorecer la reflexión crítica sobre el papel de los medios de comunicación en la sociedad.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Grau en Periodisme [1432] ; Grau en Periodisme [971]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 114.4 KB

Anglès
7 p, 113.3 KB

Castellà
7 p, 120.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2020-07-17, darrera modificació el 2024-05-09



   Favorit i Compartir