Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/23200
Aproximación a los problemas de aprendizaje de la estructura y formación del suelo en el alumnado de 12 a 17 años
Yus Ramos, R. (Centro de profesores de la Axarquía (Màlaga, Andalusia))
Rebollo Bueno, M.

Data: 1993
Resum: In a longitudinal study, carried out with 12- 17 year old students, to know learning obstacles and their evolution through schooling years, on the scientific concept of soil, we have found important data of learning problems on these topics, showing the established inefficiency of transmission of scientific knowledge to conceptual change. Lastly, we point out some implications for the teaching and significative learning of these concepts.
Drets: Article de fons Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Concepte de sòl ; Estructura del sòl ; Profunditat del sòl ; Edat del sòl ; Origen del sòl ; Factores edafogenètics ; Edafogènesi ; Intervenció humana al sòl ; Processo ecoquímics
Publicat a: Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 265-280, ISSN 0212-4521



16 p, 776.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2008-01-17, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir