El futur de la navegació aèria mundial : Reducció de les emissions com a objectiu principal
Batalla Rubio, Guillem
Reguilón Oter, Enrique, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: El futuro de la navegación aérea mundial : Reducción de las emisiones como objetivo principal
Títol variant: The future of world air navigation : Reduction of emissions as the main objective
Data: 2020
Descripció: 96 pag.
Resum: Aquest treball fa un anàlisi de la situació actual i predicció futura respecte a les emissions contaminants que genera la navegació aèria i l'aviació en general. També presenta i examina les diferents tendències pel que fa a tecnologia i tècniques de navegació aèria existents i futures amb l'objectiu de reduir les emissions en aquest sector. Concretament es centra en el procés de rodatge de l'aeronau, ja que és un procés que consumeix molt combustible i contamina. Es tracta d'un procés del qual és més senzill actuar i d'obtenir resultats satisfactoris respecte d'altres. Finalment, es proposa una idea per a una alternativa al procés de rodatge tradicional.
Resum: Este trabajo hace un análisis de la situación actual i predicción futura respecto a las emisiones contaminantes que genera la navegación aérea i la aviación en general. También presenta i examina las distintas tendencias en lo que respecta a tecnología i técnicas de navegación aérea existentes i futuras con el objetivo de reducir las emisiones en este sector. Concretamente se centra en el proceso de rodaje de la aeronave, ya que es un proceso que consume mucho combustible i contamina. Se trata de un proceso del cual es más sencillo actuar i obtener resultados satisfactorios respecto a otros. Finalmente, se propone una idea para una alternativa al proceso de rodaje tradicional.
Resum: This work makes an analysis of the current situation and future predictions regarding pollutant emissions generated by air navigation and aviation in general. It also presents and examines the various actual and future trends for air navigation technology and techniques with the goal to reduce emissions in this sector. Specifically, it focuses on the process of taxiing the aircraft, as it is a process that consumes a lot of fuel and pollutes. It is a process from which it is easier to act and obtain satisfactory results than others. Finally, an idea is proposed for an alternative to the traditional taxiing process.
Nota: Premi UAB de la Fundació Autònoma Solidària (FAS) als millors Treballs de Fi de Grau sobre desenvolupament sostenible i justícia global. 4a Edició, curs 2019/2020
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Grau en Gestió Aeronàutica [2501233]
Pla d'estudis: Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Futur ; Prediccions ; Aviació ; Contaminació ; Emissions ; Medi ambient ; Navegació ; Objectius ; Eficiència ; Combustible ; Rodatge ; Futuro ; Predicciones ; Aviación ; Contaminación ; Emisiones ; Medio ambiente ; Navegación ; Objetivos ; Eficiencia ; Rodaje ; Future ; Predictions ; Aviation ; Contamination ; Pollution ; Environment ; Navigation ; Goals ; Efficiency ; Fuel ; Taxiing



99 p, 6.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Premis UAB. TFG

 Registre creat el 2020-10-06, darrera modificació el 2024-01-27



   Favorit i Compartir