Data: |
1993 |
Resum: |
First of all, there is an analysis of the historical and scientifical motivations that lead to the inclusion of the usual square root algorithm in mathematics in elementary education, as well as of the textbook that introduced them for the first time in Spain. Secondly we take into account two alternative algorithms for the calculation of square roots proposed by modern didactical literature of mathematics teaching, and show that, in both cases, it is possible to find precedents of their utilization in old elementary textbooks. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Ús d'algoritmes ;
Extracció d'arrels quadrades ;
Àlgebra ;
Geometria ;
Teorema de Pitàgores |
Publicat a: |
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 1 (1993) p. 69-77, ISSN 2174-6486 |