Le conoscenze in Física all'inizio dei corsi universitari in Italia
Ianniello, M. G. (Università degli Studi di Roma "La Sapienza". Dipartimento di Fisica)
Mayer, M. (Centro Europeo dell'Educazione (Roma, Itàlia))
Scalzo, F.
Stilli, R.
Vicentini Missoni, M. (Università degli Studi di Roma "La Sapienza". Dipartimento di Fisica)
Data: |
1992 |
Resum: |
The article reports the results of an investigation on Italian university students concerning physics knowledge related to common sense schemes at the beginning of the university courses. The results of the diagnosis were communicated both to the students and to the teachers of the courses. The communication enabled the teachers, in the didactical practice, to pinpoint and discuss with the students the discrepancies between the scientific newtonian scheme and common sense scheme. A posttest, given at the end of the course, gives the indication that this practice is effective in inducing a change in the students ideas, notwithstanding the fact that no complete understanding of the scientific viewpoint is teached by the majority of students. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Italià |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Publicat a: |
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 3 (1992) p. 268-274, ISSN 2174-6486 |
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v10-n3-ianniello-mayer-sacalzo
Adreça original: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/39782
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4625
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles publicats >
Enseñanza de las cienciasArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2008-01-28, darrera modificació el 2024-05-26