Google Scholar: cites
La alfabetización mediática e informacional : injerencia y perspectiva en América Latina. Entrevista con Guillermo Orozco, investigador en comunicación
Gonzalez, Erika (Universidad Técnica Particular de Loja, Ecuador)

Títol variant: Media and information literacy : interference and perspective in Latin America. Interview with Guillermo Orozco, researcher in communication
Títol variant: L'alfabetització mediàtica i informacional : ingerència i perspectiva a Amèrica Llatina. Entrevista amb Guillermo Orozco, investigador en comunicació
Títol variant: Éducation aux médias et à l'information : interférence et perspective en Amérique latine. Entretien avec Guillermo Orozco, chercheur en communication
Data: 2021
Resum: Guillermo Orozco es un reconocido académico mexicano, Doctor en Educación por la Universidad de Harvard, miembro emérito del Sistema Nacional de Investigaciones y coordinador de la Cátedra de Alfabetización Mediática Informacional y Diálogo Intercultural (Universidad de Guadalajara y UNESCO-UNAOC (United Nations Alliance of Civilizations). Ha desarrollado estudios de recepción y alfabetización audiovisual, enfocándose en la producción, mediación y las estrategias pedagógicas de intervención con los medios, especialmente la televisión. Sus aportaciones son una referencia para los profesionales de la comunicación y educación en América Latina. Es autor y coautor de numerosos libros, entre los que destacan: Televisión y producción de significados (1994), Audiencias, Televisión y Educación (2001), Recepción y mediaciones (2002), La televisión de proximidad en el entorno transmedia (2017), etc.
Resum: Guillermo Orozco és un reconegut acadèmic mexicà, Doctor en Educació per la Universitat de Harvard, membre emèrit de el Sistema Nacional d'Investigacions i coordinador de la Càtedra d'Alfabetització Mediàtica informacional i Diàleg Intercultural (Universitat de Guadalajara i UNESCO-UNAOC, United Nations Alliance of Civilizations). Ha desenvolupat estudis de recepció i alfabetització audiovisual, enfocant-se en la producció, mediació i les estratègies pedagògiques d'intervenció amb els mitjans, especialment la televisió. Les seves aportacions són una referència per als professionals de la comunicació i educació a Amèrica Llatina. És autor i coautor de nombrosos llibres, entre els quals destaquen: Televisió i producció de significats (1994), Audiències, televisió i Educació (2001), Recepció i mediacions (2002), La televisió de proximitat en l'entorn transmèdia (2017), etc.
Resum: Guillermo Orozco is a renowned Mexican academic, Doctor of Education (Harvard University), emeritus member of the National Research System and coordinator of the Chair of Informational Media Literacy and Intercultural Dialogue (University of Guadalajara and UNESCO-UNAOC (United Nations Alliance of Civilizations He has developed audio-visual reception and literacy studies, focusing on production, mediation and pedagogical intervention strategies with the media, especially television. His contributions are a reference for communication and education professionals in Latin America. He has authored and co-authored a number of books, among which: Television and production of meanings (1994), Audiences, Television and Education (2001), Reception and mediations (2002), Proximity television in the transmedia environment (2017), etc.
Resum: Guillermo Orozco est un réputé universitaire mexicain, docteur en éducation de l'Université Harvard, membre émérite du Système national de recherche et coordinateur de la Chaire d'alphabétisation médiatique et de dialogue interculturel (Université de Guadalajara et UNESCO-UNAOC (Alliance des civilisations des Nations Unies). Il a développé des études de réception audiovisuelle et d'alphabétisation, axées sur les stratégies de production, de médiation et d'intervention pédagogique avec les médias, en particulier la télévision. Ses contributions sont une référence pour les professionnels de la communication et de l'éducation en Amérique Latine. Il est auteur et co-auteur de nombreux livres, parmi lesquels : Télévision et production de sens (1994), Publics, Télévision et Éducation (2001), Accueil et médiations (2002), Télévision de proximité en milieu transmédia (2017), etc.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Alfabetización mediática ; Educación ; Tecnología ; Enseñanza ; Aprendizaje ; Alfabetització mediàtica ; Educació ; Tecnologia ; Ensenyament ; Aprenentatge ; Media literacy ; Education ; Technology ; Teaching ; Learning ; Éducation aux médias ; Éducation ; La technologie ; Enseignement ; Apprentissage
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 3 (2021) , p. e941 (Interviews) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v14-n3-gonzalez
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/394728
DOI: 10.5565/rev/jtl3.941
DOI: 10.5565/bjtlll.v14i3.394728


8 p, 141.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2021-12-16, darrera modificació el 2023-01-16



   Favorit i Compartir