Google Scholar: cites
Protocole pour l'entraînement des compétences de communication orale des enseignants dans un objectif de prévention vocale : description du programme VirtuVox
Remacle, Angélique (Université de Liège)
Ancion, Valérie (Haute école de la ville de Liège)
Morsomme, Dominique (Research Unit for a life-Course perspective on Health & Education, Université de Liège)

Títol variant: Protocol per a l'exercici de les competències de comunicació oral dels docents per a la prevenció vocal : descripció del program VirtuVox
Títol variant: Protocol for the training of teachers' spoken communication for for vocal prevention : description of VirtuVox program
Títol variant: Protocolo para el ejercicio de las competencias de comunicación oral de los docentes para la prevención vocal : descripción del programa VirtuVox
Data: 2022
Resum: Le programme VirtuVox est le fruit du projet de recherche VirtuVox, mené dans l'Unité logopédie de la voix à l'Université de Liège. Dans un but de formation et de prévention des troubles vocaux chez les enseignants et futurs enseignants, nous avons développé un programme mixte comportant une intervention indirecte et une intervention directe. Il est basé sur l'entrainement des compétences de communication orale des enseignants dans des situations environnementales et communicationnelles proches de leur réalité de pratique pédagogique. Il implique notamment des simulations de communication dans le bruit et des immersions dans une salle de classe virtuelle. Cet article comporte une description exhaustive du programme afin d'en permettre la reproductibilité.
Resum: El programa VirtuVox és el fruit d'un projecte de recerca VirtuVox, dut a terme a la Unitat logopèdia de la veu a la Université de Liège. Amb un propòsit alhora formatiu i de prevenció dels trastorns vocals en el professorat i en futurs docents, hem desenvolupat un programa mixt que comporta una intervenció indirecta i una altra de directa. Es basa en l'exercici de les competències de comunicació oral dels docents en situacions d'entorn i de comunicació oral dels docents, pròximes a la realitat de la seva pràctica pedagògica. Implica en particular simulacions de comunicació en entorn sorollós i immersions en un aula virtual. Aquest article descriu de manera exhaustiva el programa per tal de permetre'n la reproducció.
Resum: The VirtuVox program is the outcome of the VirtuVox research project, conducted at the Speech and Language Therapy Department at University of Liège. With the aim of providing training and preventing voice problems in teachers and future teachers, we have developed a mixed-methods program that includes indirect and direct interventions. It is based on training teachers in oral communication skills in environmental and communicative situations that are close to their real-life teaching practice. In particular, it involves simulated communication in noise and immersion in a virtual classroom. This article provides a detailed description of the program to enable replication.
Resum: El programa VirtuVox es el fruto de un proyecto de investigación VirtuVox, llevado a cabo en la Unidad logopedia de la voz en la Université de Liège. Con un propósito a la vez formativo y de prevención de los trastornos vocales en el profesorado y en futuros docentes, hemos desarrollado un programa mixto que comporta una intervención directa y otra directa. Se basa en el ejercicio de las competencias de comunicación oral de los docentes en situaciones de entorno y de comunicación oral de los docentes, próximas a la realidad de su práctica pedagógica. Implica en particular simulaciones de comunicación en entorno ruidoso e inmersiones en un aula virtual. Este artículo describe de manera exhaustiva el programa con el fin de permitir su reproducción.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Francès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Voix ; Communication orale ; Enseignants ; Intervention ; Réalité virtuelle ; Voice ; Oral communication ; Teachers ; Virtual reality ; Voz ; Comunicación oral ; Docentes ; Intervención ; Realidad virtual ; Veu ; Comunicació oral ; Docents ; Intervenció ; Realitat virtual
Publicat a: Langue(s) & Parole, Vol. 7 (2022) , p. 23-46 (Articles) , ISSN 2684-6691

Adreça original: https://revistes.uab.cat/languesparole/article/view/v7-n7-remacle-ancion-morsomme
DOI: 10.5565/rev/languesparole.107


24 p, 306.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Langue(s) & Parole
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2022-12-27, darrera modificació el 2024-01-21



   Favorit i Compartir