Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
"Calladita te ves más bonita" : subjetividad y silencio en tres novelas de escritoras chilenas de la Generación del 50
Lorca, Ornella (Universidad de Chile)

Títol variant: "Calladeta et veus més bonica" : subjectivitat i silencien tres novel-les d'escriptores xilenes de la Generació del 50
Títol variant: "You look prettier when you're silent" : Subjectivity and Silence in Three N ovels by Chilean Women Writers of the Generation of 1950
Data: 2023
Resum: Este artículo explora, desde un enfoque feminista, la constitución de la subjetividad en las protagonistas de tres novelas de escritoras chilenas de la Generación del 50 y el rol del silencio en este proceso. Concretamente, el corpus de estudio será La brecha ( 1961) de Mercedes Valdivieso, Chilena, casada, sin profesión (1963) de Elisa Serrana y La derrota (1965) de María Elena Gertner. Las preguntas para iniciar el análisis son: ¿cómo está constituida la subjetividad de las protagonistas de las novelas? y ¿qué tensiones y conflictos la conforman? En efecto, interesa explorar cómo esas tensiones dialogan con su contexto y se inscriben en las obras de forma múltiple y contingente.
Resum: Aquest article explora, des d'un enfocament feminista, la constitució subjectiva de les protagonistes en tres novel-les d'escriptores xilenes de la Generació del 50 i el rol del silencien aquest procés. Concretament, el corpus d'estudi sera La brecha (1961) de Mercedes Valdivieso, Chilena, casada, sin profesión (1963) d'Elisa Serrana i La derrota (1965) de María Elena Gertner. Les preguntes per iniciar l'analisi seran: com esta constituida la subjectivitat de les novel-les? i quines tensions i conflictes la conformen? En efecte, l'analisi intentara identificar que és subjacent a aquestes tensions o conflictes.
Resum: This article examines, from a feminist perspective, the construction of subjectivity of the female main characters in three novels by Chilean women writers of the Generation of 1950 and the role that silence plays therein. It will explore, in particular, La brecha (1961) by Mercedes Valdivieso, Chilena, casada, sin profesión (1963) by Elisa Serrana, and La derrota (1965) by María Elena Gertner. The analysis begins by addressing two main questions: How are the female subjects of the novels constituted and what are the tensions and conflicts that define them? Indeed, it will ultimately try to identify what underlies said tensions and conflicts.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Subjetividad ; Feminismo ; Silencio ; Cuerpo ; Subjectivitat ; Feminisme ; Silenci ; Cos ; Subjectivity ; Feminism ; Silence ; Body
Publicat a: Lectora : revista de dones i textualitat, Núm. 29 (2023) , p. 171-194 (Miscel·lània) , ISSN 2013-9470

Adreça original: https://raco.cat/index.php/Lectora/article/view/422622
DOI: 10.1344/Lectora2023.29.10


24 p, 5.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Lectora
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2023-12-17, darrera modificació el 2023-12-20



   Favorit i Compartir