Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
A note on Loewe-Marchand's Soul of Mhyrra (Madrid, Galería Nicolás Cortés)
Bartoli, Lorenzo (Universidad Autónoma de Madrid)

Títol variant: Una nota sobre "L'ànima del Mirra" de Frédéric Loewe-Marchand (Madrid, Galería Nicolás Cortés)
Títol variant: Una nota sobre "El alma de Mirra" de Frédéric Loewe-Marchand (Madrid, Galería Nicolás Cortés)
Títol variant: Une note sur "L'âme de Myrra" de Frédéric Lœwe-Marchand (Madrid, Galerie Nicolás Cortés)
Títol variant: Una nota su "L'anima di Mirra" di Frédéric Lœwe-Marchand (Madrid, Galería Nicolás Cortés)
Data: 2023
Resum: The painting by Frédéric Loewe-Marchand, The soul of Myrra (Madrid, Galería Nicolás Cortés), exhibited in Rome in 2021, in the context of the exhibition on Inferno, curated by Jean Clair for the Scuderie del Quirinale, is a wonderful example, vurtually unknown prior to the roman exhibition to the general public, of the interest of French Academic pianters towards Dante's Comedy. The beutiful frontale nude depicted by Loewe Marchand, though, is also n explicit reaction to Dore's Myrra, becoming, in this way, a painting which trscend the academic to involve the french art tradition of the XIX century, from Delacroix to Rodin.
Resum: El quadre de Frédéric Loewe-Marchand, L'ànima de Myrra (Madrid, Galería Nicolás Cortés), exposat a Roma l'any 2021, en el marc de l'exposició sobre l'Infern, comissariada per Jean Clair per a la Scuderie del Quirinale, n'és un meravellós exemple, pràcticament desconegut per a el gran públic abans de l'exposició romana, de l'interès dels pianistes acadèmics francesos per la Comèdia de Dante. El preciós nu frontal representat per Loewe Marchand, però, és també una reacció explícita a la Myrra de Dore, convertint-se així en una pintura que va més enllà de l'acadèmic per implicar la tradició artística francesa del segle XIX, des de Delacroix fins a Rodin.
Resum: El cuadro de Frédéric Loewe-Marchand, El alma de Myrra (Madrid, Galería Nicolás Cortés), expuesto en Roma en 2021, en el contexto de la exposición sobre el Infierno, comisariada por Jean Clair para la Scuderie del Quirinale, es un magnífico ejemplo, prácticamente desconocido para el gran público antes de la exposición romana, del interés de los pintores académicos franceses por la Comedia de Dante. El bello desnudo frontal de Loewe Marchand, sin embargo, es también una reacción explícita a la Myrra de Dore, convirtiéndose así en un cuadro que trasciende lo académico para implicar a la tradición artística francesa del siglo XIX, de Delacroix a Rodin.
Resum: Le tableau de Frédéric Loewe-Marchand, L'âme de Myrra (Madrid, Galería Nicolás Cortés), exposé à Rome en 2021, dans le cadre de l'exposition sur l'Enfer, organisée par Jean Clair pour la Scuderie del Quirinale, est un merveilleux exemple, pratiquement inconnu du grand public avant l'exposition romaine, de l'intérêt des peintres académiques français pour la Comédie de Dante. Le beau nu frontal représenté par Loewe Marchand est aussi une réaction explicite à la Myrra de Dore, devenant ainsi un tableau qui transcende l'académique pour impliquer la tradition artistique française du XIXe siècle, de Delacroix à Rodin. Traduit avec www. DeepL. com/Translator (version gratuite).
Resum: Il dipinto di Frédéric Loewe-Marchand, L'anima di Myrra (Madrid, Galería Nicolás Cortés), esposto a Roma nel 2021, nell'ambito della mostra sull'Inferno, curata da Jean Clair per le Scuderie del Quirinale, è un mirabile esempio, pressoché sconosciuto al grande pubblico prima dell'esposizione romana, dell'interesse dei pianisti accademici francesi per la Commedia dantesca. Il bellissimo nudo frontale raffigurato da Loewe Marchand, però, è anche un'esplicita reazione al Myrra di Dore, diventando, così, un dipinto che travalica l'accademico per coinvolgere la tradizione artistica francese del XIX secolo, da Delacroix a Rodin.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Lœwe-Marchand, Frédéric ; Academie ; Mirrah ; Ovide ; Dante ; Virgile ; Nuditè ; Accademia ; Mirra ; Ovidio ; Virgilio ; Nudo ; Academia ; Academy ; Nude ; Acadèmia ; Ovidi ; Nu
Publicat a: Dante e l'Arte, Vol. 10 (2023) , p. 63-74 (Dossier monografico) , ISSN 2385-5355

Adreça original: https://revistes.uab.cat/dea/article/view/v10-bartoli
DOI: 10.5565/rev/dea.203


12 p, 2.8 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Dante e L'Arte
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2023-12-19, darrera modificació el 2024-05-04



   Favorit i Compartir