Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/35699
Contra Product Red. Una revisió crítica del màrqueting amb causa
Alfonso Escuder, Pilar

Títol variant: Against Product Red. A Critical Revision of Cause Related Marketing
Data: 2008
Resum: El dia 26 de gener de 2006, en el Fòrum Mundial de Davos, Paul Bono Hewson i Bobby Shriver —president de DATA (Debt, Aids, Trade, Africa)— anunciaren al món la creació de Product Red, una marca de marques constituïda per un grup de multinacionals, inicialment AMEX, The Gap, Emporio Armani i Converse, que s’havien atorgat llicència per fabricar i vendre productes Red amb el compromís de lliurar un percentatge dels seus beneficis al Fons Global per a la lluita contra la sida a l’Àfrica. Tenint en compte el primer any d’existència d’aquesta nova marca solidària, l’article proposa una revisió crítica del màrqueting amb causa per tal d’establir les correlacions entre aquesta pràctica publicitària i la revalorització de l’economia de mercat, la mercantilització creixent de les relacions socials, i el retrocés de l’espai públic no mercantilitzat.
Resum: On 26th January 2006 at de Davos summit of world leaders, Paul Bono Hewson and Bobby Shriver —chairman of DATA (Debt, Aids, Trade, Africa)— made the announcement of the creation of Product Red. This brand of brands is made up of a group of multinational corporations such as AMEX, The Gap, Emporio Armani and Converse, which make and sell Red products with the commitment to donate a percentage of their profits to the Global Fund to fight aids in Africa. Taking into account the first year of existence of the new charitable brand, this article propounds a critical revision of Cause Related Marketing in order to establish the correlation between this advertising practice and the appreciation of a free market economy, the growing mercantilism of social relationships, and the backward step for the public sphere.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Màrqueting amb causa ; Solidaritat internacional ; Responsabilitat social corporativa ; Economia de mercat ; Consumisme ; Culpa ; Espai públic ; Productes Red ; Fons global ; Marketing con causa ; Solidaridad internacional ; Responsabilidad social corporativa ; Economía de mercado ; Consumismo ; Espacio público ; Productos Red ; Fondo global ; Cause Related Marketing ; International charity ; Corporate Social Responsibility ; Free market economy ; Consumerism ; Guilt ; Public sphere ; Product Red ; Global Fund
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 37 (2008) p. 49-67, ISSN 0211-2175

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Analisi/article/view/138544


19 p, 122.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2009-03-31, darrera modificació el 2016-12-01



   Favorit i Compartir