Date: |
2009 |
Abstract: |
El desinterès dels joves pels estudis tècnics o científics és un fet real que ens ha de fer pensar a portar a terme iniciatives que ajudin a canviar aquesta situació. Per contribuir a l'augment de vocacions cientificotècniques, el Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM) ha posat en marxa el projecte Prat de la Riba. Aquest projecte permet que l'alumnat d'ESO treballi en el marc de l'assignatura de Tecnologia en un context real, a partir de visites a centres industrials. El material didàctic que el projecte proposa està plantejat com a complement del treball a l'aula i com una ajuda per a treballar punts concrets del currículum de l'assignatura. Així, es proposa a l'alumnat un treball a realitzar en tres moments diferents: abans, durant i després de la visita, i que planteja inicialment una situació problema que podria ser real per a l'empresa en qüestió. Per a resoldre aquesta situació l'alumnat ha d'organitzar-se per grups anomenats d'experts i realitzar les activitats que convergeixen en un treball de síntesi i/o de creació. |
Rights: |
Tots els drets reservats. |
Language: |
Català |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Subject: |
Tecnologies ;
ESO ;
Visites ;
Centres industrials |
Published in: |
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 13 (2009) p. 23-28, ISSN 1699-6712 |