Google Scholar: cites
Um mapa conceitual para interações fundamentais
Moreira, Marco Antonio

Data: 1990
Resum: At first, the paper stresses a modern trend concerning the curriculum of high school and introductory college physics courses. According to this trend, the curriculum must be modernized by the introduction of contemporary physics topics and by teaching traditional classical physics topics from amodern point of view. Following this trend, a concept map for fundamental interactions of nature is presented focusing the topic "forces" from a unifying standpoint showing that the number of fundamental forces of nature is actually quite small. Finally, the question of contextual dependence of the meanings assigned to physical concepts is also discussed.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Portuguès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 8 n. 2 (1990) p. 133-139, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/51311
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v8-n2-moreira
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4929


7 p, 386.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2009-10-23, darrera modificació el 2022-02-13



   Favorit i Compartir