Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/56988
Formular un model de formació professionalitzador adreçada al professorat d’aules de semiimmersió (FOPP-SI). 2006ARIE10011
Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
CLILSI
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2008
Descripció: 27 pag.
Col·lecció: Memòria justificativa de recerca ARIE
Resum: L’aparició de la demanda d’un nou tipus de professor de primària i secundària, que ha d’afegir a les competències professionals fins ara exigibles de tot bon professor, la capacitat d’ensenyar la seva matèria a través d’una llengua estrangera en aules denominades AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua) o de Semi-Immersió justifica el treball desenvolupat en el marc del projecte 2006ARIE10011. Els formadors del Màster en Formació Inicial del Professorat de Secundària (FIPS) de la UAB (especialitats d’anglès, ciències socials i ciències naturals) i del Curs de Qualificació Pedagògica (CQP) de la UdL (especialitat d’anglès) han col•laborat en el disseny d’un component formatiu en tècniques d’ensenyament AICLE (CLILC), com a constituent del futur Màster Oficial que habilitarà per al exercici de la professió Professor d’Educació Secundaria Obligatòria i Batxillerat (ORDEN ECI/3858/2007, de 27 diciembre; BOE 312). El procés de disseny és el resultant de la recol•lecció i anàlisi de dades empíriques obtingudes bàsicament de (i) la discussió amb professorat de secundària amb graus i àrees d’expertesa diversos i amb estudiants del FIPS-CQP; i de (ii) l’observació directa i/o vídeo-enregistrada de sessions AICLE de ciències, història, tecnologia i matemàtiques en centres situats en diferents localitats espanyoles. S’han cobert tres grans àrees de treball: (a) la identificació de competències meta; (b) la identificació d’estratègies de cooperació exitoses entre professorat expert i novell, i entre professorat provinent de diferents tradicions pedagògiques i àrees d’expertesa; i (c) la utilització d’estratègies de formació basades en la "Reflexió en i sobre la pràctica docent" en aules AICLE. De les tres àrees, els resultats més conclusius s’han donat en el terreny de la cooperació entre professorat de perfils diferenciats, amb la identificación d’àrees de resistència a la innovació entre el professorat expert i en formació, i l’aplicació de tècniques d’orientació Empoderadora (Empowering) basades en la cooperació multiàrea i multinivel. CLILC es troba en procés d'experimentació.
Resum: The emergence of new demands on primary and secondary teachers who must add to their professional competences the capacity to teach their subject-matter through a foreign language in the so called CLIL or semi-immersion classrooms has provided tha framework for the work carried out within the 2006ARIE10011 project. The professors in the UAB’s Master FIPS on Pre-service Teacher Education, (branches: teaching of English, Social Studies and Natural Sciences), and those in its counterpart CQP-UdL, (branch: teaching of English) have collaborated in the development of a specific constituent in CLIL teaching techniques, which is to serve as a “Component” (CLILC) of the coming Teacher Education Official Master, which will enable graduates to work as qualified secondary teachers (ORDEN ECI/3858/2007, 27 December; BOE 312). CLILC is the outcome of a process on collecting and analyzing empirical data obtained from (i) discussions with secondary teachers with diverse degrees and areas of expertise, as well as with student-teachers currently undergoing the FIPS-CQP courses, and (ii) a direct and/or video-taped observation of CLIL sessions on Science, History, Technology and Mathematics taught in schools located in different Spanish towns.
Nota: Títol del projecte en anglès: Formulating a Teacher Education Programme for Content and Language Integrated learning (CLIL) Teachers
Nota: Convocatòria ARIE: Ajuts per a donar suport al desenvolupament de projectes de recerca i innovació en matèria educativa no universitària
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual no es permet un ús comercial de l'obra original ni la generació d'obres derivades Creative Commons
Llengua: Català.
Document: report
Matèria: AICLE ; CLIL ; Semiimmersió ; Aprenentatge de llengües estrangeres ; Aprendizaje de lenguas extranjeras ; Semiinmersión ; Formació del professorat



27 p, 325.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Arts i Humanitats > CLIL-SI. Semiimmersió en llengua estrangera a l'aula inclusiva
Documents de recerca > Estudis

 Registre creat el 2010-05-26, darrera modificació el 2016-11-08



   Favorit i Compartir