Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/56990
Disseny i experimentació d'un model de formació del professorat per a aules de semiimmersió en llengua estrangera. 200700011
Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
CLILSI
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2009
Descripció: 36 pag.
Col·lecció: Memòria justificativa de recerca ARIE
Resum: Cl projecte 2007ARIE00011 “Disseny i experimentació d'un model de formació del professorat per a aules de Semiimmersió en llengua estrangera” és una continuació de la recerca duta a terme en el marc del projecte 2006ARIE10011. Un dels resultats de l’esmentat projecte és el disseny d’un Component Formador denominat CLILC, destinat a capacitar els futurs professors per a implementar programes que integrin l’aprenentatge de llengua i de continguts en situacions de Semiimmersió, també denominats AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua). L’experimentació i avaluació del component CLILC ha centrat i guiat la recerca duta a terme entre abril de 2008 i març de 2009, dins del marc del projecte 2007ARIE00011. La recerca desenvolupada durant l’experimentació del model ha tingut com a finalitat global l’avaluació de l’adequació del model als objectius formadors, explorar la seva viabilitat a la pràctica i l’acollida per part de totes les parts implicades en el procés: Professorat en formació, als que denominarem Practicants, Mentors i Tutors d’universitat. A més, com a part d’aquest treball d’avaluació global, s’han endegat un conjunt d’estudis focalitzats, els quals aporten informació precisa sobre els aspectes essencials del model: (a) les estratègies formadores; (b) la reflexió en i sobre l’acció i (c) els espais d’intercanvi i discussió per al professorat. La recerca interpretativa a partir de les dades etnogràfiques i empíriques multimodals ha aportat una millor comprensió (a) de les dificultats i oportunitats que suposa el treball col•laboratiu entre professorat multiperfil; (b) de la interacció entre competència didàctica específica i competència didàctico-comunicativa, la qual ha emergit com a una àrea d’estudi d’excepcional interès. És a dir, la impossibilitat d’executar programes AICLE de qualitat sense una aproximació centrada en l’aprenent, alhora que sòlidament arrelada en els principis didàctics del àrea de coneixement meta. S’han aconseguit quatre estudis focalitzats en la visió que d’aquesta interacció tenen professorat d’història, música, matemàtiques i ciències naturals. Les dades també evidencien que l’establiment d’activitats de reflexió interpersonal afavoreix l’autoconeixement professional i influencia la acció docent en la direcció desitjada, conduint a l’adquisició d’aquestes competències i habilitats essencials.
Resum: This project is a continuation of the research undertaken under the framework of the project 2006ARIE10011. One of its outcomes was the design of a Teacher Education Component, which is aimed at enabling pre-service teachers to implement Content and Language Integrated Learning (CLIL) programmes. The general purpose of this research was to pilot the CLIL Component (CLILC), evaluate its adequacy to the teacher education objectives and explore its feasibility and its acceptability by all the parties involved in the research process: student-teachers, school mentors and university tutors. In addition, four case studies were undertaken as a part of this global evaluation of the model. These studies add a great amount of rich detail on key aspects of the model: (a) teacher education strategies, (b) reflection in/on action and (c) teachers’ discussion and interaction spaces. The interpretation of the ethnographic and multimodal empirical data gathered for the research yielded an enhanced comprehension of (a) the opportunities and difficulties posed by collaborative work to be undertaken by multiprofile teaching teams; and (b) the interaction between pedagogy-specific competencies and the pedagogical-communicative competencies, which showed the impossibility of implementing highquality CLIL programmes without a learner-centred approach and a solid base on the pedagogy of the targeted content area. The study of this interaction between competencies emerged as an extremely relevant area of research. The data also evidenced how carrying out activities of interpersonal reflection promotes professional self-development and positively influences teaching practice and contributes to the development of professional key competencies and teaching skills.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual no es permet un ús comercial de l'obra original ni la generació d'obres derivades Creative Commons
Llengua: Català.
Document: report
Matèria: AICLE ; Aprenentatge de llengües ; Recerca col·laborativa ; Comunitats de pràctica ; Educació adaptativa ; Educació plurilingüe ; Empoderament del professor ; Formació inicial del professorat ; Pràcticum ; Projectes associats ; Professorat reflexiu ; Semiimmersió ; Aprendizaje de lenguas ; Investigación colaborativa ; Comunidades de práctica ; Educación adaptativa ; Educación plurilingüe ; Formación inicial del profesorado ; Prácticum ; Proyectos asociados ; Profesorado reflexivo ; Semiinmersión ; Adaptive Teaching ; CLIL ; Associated Projects ; Collaborative Research ; Communities of Practice ; Language Learning ; Partnership ; Plurilingual Education ; Practicum ; Pre-service Teacher-Education ; Reflective Teacher ; Teacher-Empowerment



36 p, 228.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Arts i Humanitats > CLIL-SI. Semiimmersió en llengua estrangera a l'aula inclusiva
Documents de recerca > Estudis

 Registre creat el 2010-05-26, darrera modificació el 2016-11-08



   Favorit i Compartir