Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/62752
Diferencias entre estima: del alumno hacia sí mismo, percibida desde los demás y dirigida hacia los otros
Santibáñez Velilla, Josefina

Títol variant: Diferències entre estima: de l’alumne vers si mateix, percebuda des dels altres i dirigida cap als altres
Títol variant: Differences between self-esteem: of oneself, perceived from the others, aimed at the others
Data: 2009
Resum: Las percepciones e imágenes que tiene el alumno de sí mismo, que incrementan el sentido de la identidad y repercuten en la autoestima, resultan influidas por la popularidad entre los compañeros, los logros y los fracasos en la vida académica, deportiva y social. Durante el periodo comprendido entre los diez y los doce años, se intensifica el proceso de individualización, así como el de identificación con las personas significativas (padres, profesores, compañeros y amigos), por la ayuda que puedan aportar. En el presente estudio, a partir de la selección jerarquizada y cuantificada de actitudes y valores personales e interpersonales realizada por los escolares del tercer ciclo de educación primaria, se analizan las diferencias significativas de las relaciones existentes entre la estima del alumno hacia sí mismo y la percepción que recibe de los demás, así como la que él dirige hacia los otros. Los resultados obtenidos ponen en evidencia la necesidad de ayuda y orientación tutorizada de los alumnos.
Resum: Les percepcions i les imatges que té l’alumne de si mateix incrementen el sentit de la identitat i repercuteixen en l’autoestima, són influïdes per la popularitat entre els companys, els assoliments i els fracassos en la vida acadèmica, esportiva i social. Durant el període comprès entre els deu i els dotze anys, s’intensifica el procés d’individualització, així com el d’iden-tificació amb les persones significatives (pares, professors, companys i amics), per l’ajuda que puguin aportar. En el present estudi, a partir de la selecció jerarquitzada i quantificada d’actituds i valors personals i interpersonals realitzada pels escolars del cicle superior d’educació primària, s’hi analitzen les diferències significatives de les relacions existents entre l’estima de l’alumne vers si mateix i la percepció que es té de l’estima que es rep des dels altres, així com l’estima que aquests alumnes dirigeixen cap als altres. Els resultats obtinguts posen en evidència la necessitat d’ajuda i orientació tutoritzada dels alumnes.
Resum: The child self-esteem is developed, to a large extent, at the school. The perceptions and images of himself which increase the sense of identity and have repercussions on the selfesteem get influenced by the popularity among schoolmates, and the achievements and failures in academic, sportive and social life. During the period from 10 to 12 years old the individualization process gets intensified, and so does the process of identification with other relevant people (parents, professors, schoolmates and friends) because of the help they can provide. In this research, starting from a hierarchical and quantified selection of personal and inter-personal values done by students from the Third Cycle of Primary Education, we analyse the significant differences between the relationships that exists among: the selfesteem perceived by oneself and the perception of the student of the esteem which he receives from the others, as well as the esteem that such a student has of the others. The results obtained show the students’ need for help and tutored guidance.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Formación del profesorado ; Tutoría ; Autoestima ; Comunicación asertiva ; Educación primaria ; Teacher training ; Tutoring ; Self-esteem ; Assertive Communication ; Primary Education ; Formació del professorat ; Tutoria ; Comunicació assertiva ; Educació primària
Publicat a: Educar, Núm. 44 (2009) , p. 97-119, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/200835


23 p, 120.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2010-09-27, darrera modificació el 2016-11-21



   Favorit i Compartir