Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/64900
El treball en xarxa : un model de recerca i acció participativa per promoure la cooperació de les famílies
Comellas, María Jesús, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Títol variant: El trabajo en red : un modelo de participación para las familias.
Títol variant: Active participant research Network model to promote participation by families
Data: 2010
Resum: En aquest article es presenta un projecte de recerca i acció participativa a partir de la creació de xarxes socials per promoure la participació de les famílies i dels agents socials de la comunitat amb l’objectiu de cohesionar el debat i les accions educatives en els municipis, en el marc del model ecològic. S’hi vinculen els microsistemes familiar i escolar amb els agents que pertanyen al mesosistema (veïnat, municipi, pediatria, teixit associatiu, etc). L’interès de la xarxa se centra a poder construir conjuntament uns eixos que orientin l’acció educativa familiar i la de les institucions considerant tots els punts de vista de les persones que pertanyen als diferents sistemes. S’hi mostren uns primers resultats de la coordinació i del treball en diferents xarxes per palesar la fortalesa de l’aprenentatge compartit i un aprofitament de les idees de la mateixa xarxa i entre diferents xarxes.
Resum: En este artículo se presenta un proyecto de investigación y acción participativa a partir de la creación de redes sociales para promover la participación de las familias y de los agentes sociales con el objetivo de cohesionar el debate y las acciones educativas en los municipios, en el marco del modelo ecológico. Se vinculan los microsistemas familiar y escolar con los agentes que pertenecen al mesosistema (vecindario, municipio, pediatría, tejido asociativo, etc. ). El interés de la red se centra en poder construir conjuntamente unos ejes que orienten la acción educativa familiar y la de las instituciones considerando todos los puntos de vista de las personas que pertenecen a los sistemas. Se muestran unos primeros resultados de la coordinación y el trabajo en diferentes redes para evidenciar la fortaleza del aprendizaje compartido y el aprovechamiento de las ideas de la red propiamente y entre diferentes redes.
Resum: An Active Participant Research project is presented that is based on the creation of Social networks to promote the participation of the community’s families and social agents in order to make educational actions and debate in municipalities more cohesive, as part of the ecological model. The family and school microsystems are linked with agents belonging to the mesosystem (neighbourhood, municipality, paediatrics, associative network, etc). The Network’s interest lies in being able to jointly construct axes to guide the educational action of families and institutions in consideration of all the points of view of the people belonging to the different systems. The first results are shown of the coordination and work done in different Networks to show the strength of shared learning and the benefits gleaned from the ideas of the Network itself and between the different Networks.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Model ecològic ; Xarxes de participació ; Teoria de sistemes ; Recerca en acció participativa amb agents socials ; Participació familiar ; Modelo ecológico ; Redes de participación ; Teoría de sistemas ; Investigación en acción participativa con agentes sociales Participación familiar ; Ecologic model ; Participant networks ; Systems theory ; Active participant research with social agents ; Family participation
Publicat a: Educar, Núm. 45 (2010) , p. 117-129, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/214611


13 p, 257.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2010-12-09, darrera modificació el 2016-11-17



   Favorit i Compartir