L'Institut Alexandre Satorras adopta la muralla de Mataró
Illa, Pep (Institut Alexandre Satorras (Mataró))

Títol variant: Adoptamos la muralla de Mataró
Títol variant: «Adopting» the Mataró city wall
Data: 2009
Resum: La nostra proposta està dins del projecte «L'escola adopta un monument». En el nostre cas, l'Institut Satorras, en el context del seu 50è aniversari, s'ha plantejat l'adopció de la muralla de Mataró, del segle XVI. En aquests moments aquesta muralla està en procés d'estudi i recuperació. Amb l'alumnat volem conèixer i fer-ne un seguiment de l'estat de conservació i de les actuacions que s'hi desenvolupen, fent arribar si cal les opinions i les propostes a l'Ajuntament de la ciutat. Com la volem donar a conèixer a la ciutadania? Amb visites guiades pels alumnes de 4t d'ESO, que han treballat durant dos anys seguits el tema. En primer lloc, una presentació breu del context històric de la muralla que anirem a visitar. Tot seguit es comença el recorregut per les muralles de Mataró. Els alumnes, en cada lloc significatiu, fan les explicacions pertinents. La durada de la visita és d'una hora, més uns vint minuts de l'explicació inicial.
Resum: Nuestra propuesta se enmarca en un proyecto llamado «La escuela adopta un monumento». En nuestro caso, el Instituto Satorras, en el contexto de su 50º aniversario, se ha planteado adoptar la muralla de Mataró, del siglo XVI. En estos momentos esta muralla se encuentra en proceso de estudio y recuperación. Queremos conocer este proceso con nuestro alumnado y hacer con él un seguimiento sobre su estado de conservación y sobre las actuaciones que se hacen en ella. Nuestra voluntad es hacer partícipe al Ayuntamiento de la ciudad de nuestras opiniones y propuestas al respecto. ¿Cómo dar a conocer el proyecto a la ciudadanía? Con visitas guiadas hechas por los alumnos y alumnas de 4º de ESO que han estado trabajando durante dos años sobre el tema. En primer lugar, se contextualiza históricamente la muralla visitada. Después se realiza la visita por todo el recorrido de las murallas de Mataró. El alumnado, en cada emplazamiento significativo, harán las explicaciones pertinentes. La duración de la visita es de una hora, más unos veinte minutos dedicados a una explicación de presentación.
Resum: This proposal is consistent with the general aims outlined in the «Adopt a monument» schemes. In the present case, the secondary school Satorras, to mark its 50th anniversary, has decided to adopt the 16th century city wall of Mataró. At the present moment, this wall is under reconstruction and study. Our aim is to make our students more aware of the process of conservation along with its related facets. One of the outcomes of the project will be to communicate our opinions and proposals to the Mataró local authorities. To communicate the project to the public at large we will employ a system of guided tours and, importantly, these will undertaken by senior secondary school students who spent two years working on the project. The tour begins with a historical description of the city wall. Following this, visitors will be guided around the perimeter of the wall and particular elements of historical interest will be pointed out. The duration of the visit is envisaged to last around one hour in addition to twenty minutes of presentation.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Patrimoni local ; Projectes escolars ; Educació per a la ciutadania ; Patrimonio local ; Proyectos escolares ; Educación para la ciudadanía ; Local heritage ; School projects ; Citizenship education
Publicat a: Treballs d'arqueologia, Núm. 15 (2009) , p. 153-159, ISSN 2339-6490

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/TreballsArqueologia/article/view/242122


7 p, 584.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Treballs d'arqueologia
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2011-04-27, darrera modificació el 2022-02-13



   Favorit i Compartir