Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/72901
Close To, experiencia educativa a nivel europeo para incidir en conductores principiantes
Mora, Tatiana

Títol variant: Close To, una experiència educativa a nivell europeau per millorar la formació dels conductors novells
Títol variant: Close To, an educational European experience to improve the drivers beginners training
Data: 2010
Resum: El proyecto Close To ha desarrollado un innovador método pedagógico que busca disminuir los accidentes de tráfico basándose en el enfoque de «aprendizaje entre iguales». Implementado en autoescuelas de once países de la Comunidad Europea, incorpora la figura del mentor (peer): una víctima o causante de un accidente, quien relata su vivencia a los alumnos, para sensibilizarlos sobre el riesgo de conducir de forma temeraria. El método pedagógico desarrollado por Close To ha sido evaluado positivamente, ya que se ha observado la incidencia de los mentores en la reducción de comportamientos de riesgo de los conductores noveles. Close To, co-financiado por la Comisión Europea desde 2007, ha sido coordinado en España por PAU Education, entidad experta en educación vial y en construcción de comunidades y operador de la European Road Safety Charter www. paueducation. com).
Resum: El projecte Close To ha desenvolupat un innovador mètode pedagògic, que té per objectiu disminuir els accidents de trànsit a partir de l’enfocament «aprenentatge entre iguals». S’ha implementat en autoescoles d’onze països de la Comunitat Europea, i s’incorpora la figura del mentor (peer): una víctima o causant d’un accident, que relata la seva vivència als alumnes, per sensibilitzar-los sobre el risc de conduir de manera temerària. El mètode pedagògic desenvolupat per Close To ha estat avaluat positivament, ja que s’ha observat la incidència dels mentors en la reducció dels comportaments de risc en els conductors novells. Close To, co-finançat per la Comissió Europea des de 2007, ha estat coordinat per PAU Education, entitat experta en educació viària i en construcció de comunitats i operador de la European Road Safety Charter (www. paueducation. com).
Resum: Through the Close To project, an innovative educational method based on a peer education has been developed in order to reduce traffic accidents. The method has been implemented in driving schools in 11 European countries, and incorporates the figure of the peer mentor: an accident victim or traffic offender who talks to pupils about his/her experience, raising awareness about the risks of reckless driving. The educational method developed through Close To has been positively evaluated, and the peer mentors’ work has been seen to reduce reckless driving among new drivers. Close To, co-financed by the European Commission since 2007, has been coordinated in Spain by PAU Education, which has extensive experience in road safety education and building communities, and operates the European Road Safety Charter (www. paueducation. com).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Mentor ; Pares/peers ; Causante/offender ; Accidentes de tráfico ; Conductas de riesgo ; Jóvenes conductores ; Entre iguals/peers ; Causant/offender ; Accidents de trànsit ; Conductes de risc ; Joves conductors ; Peers ; Offender ; Traffic accidents ; Reckless behaviour ; Young drivers
Publicat a: Educar, Núm. 46 (2010) , p. 27-41, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/244599


15 p, 192.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2011-07-13, darrera modificació el 2016-11-14



   Favorit i Compartir