Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/73066
La evaluación-acreditación de la investigación en España : la experiencia de la Agencia Nacional de Evaluación y Prospectiva (ANEP)
Caride Gómez, José Antonio (Universidad de Santiago de Compostela)

Títol variant: L’avaluació-acreditació de la recerca a Espanya : l’experiència de l’Agència Nacional d’Avaluació i Prospectiva (ANEP)
Títol variant: The assessment-accreditation of research in Spain: the experience of the National Evaluation and Foresight Agency (ANEP)
Data: 2011
Resum: La acreditación se nos presenta habitualmente como un proceso mediante el que se evalúa la competencia inherente a personas o instituciones que, de forma individual o colectiva, asumen responsabilidades en un determinado ámbito de la iniciativa social, tomando como referencia una serie de criterios o estándares de calidad. En las instituciones de educación superior, singularmente en las universidades, se trata de una práctica que se ha ido proyectando de modo progresivo en las funciones docentes e investigadoras que tienen asignadas, complementando o diversificando sus sistemas de evaluación, certificación, verificación, habilitación, auditoría, rendición de cuentas, etc.
Resum: L’acreditació se’ns presenta habitualment com un procés mitjançant el qual s’avalua la competència inherent a persones o institucions que, de manera individual o col·lectiva, assumeixen responsabilitats en un determinat àmbit de la iniciativa social, prenent com a referència una sèrie de criteris o estàndards de qualitat. En les institucions d’educació superior, singularment en les universitats, es tracta d’una pràctica que s’ha anat projectant de manera progressiva en les funcions docents i investigadores que tenen assignades, complementant o diversificant els seus sistemes d’avaluació, certificació, verificació, habilitació, auditoria, rendició de comptes, etc.
Resum: The accreditation presents us usually as a process which assesses the inherent institutions and people skills that, individually or collectively, assume responsibilities in a determinate field of the social initiative, taking as a reference some criteria or quality standards. In the institutions of higher education, in the Universities to be precise, it is a practice that has gone projecting of progressive way in the teaching and research functions, complementing or diversifying its systems of: assessment, certification, checking, habilitation, audit, accountability, etc.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Acreditación ; Evaluación ; Calidad ; Investigación ; Educación superior ; Acreditació ; Avaluació ; Qualitat ; Investigació ; Educació superior ; Accreditation ; Evaluation ; Quality ; Research ; Higher education
Publicat a: Educar, Vol. 47, Núm. 1 (2011) , p. 165-179, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/244627


15 p, 94.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2011-07-14, darrera modificació el 2016-11-14



   Favorit i Compartir