Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/85255
Formación del profesorado universitario para el diseño, el desarrollo y la evaluación de competencias
Rodríguez Martínez, Dolores (Universidad de Almería)
Roca Piera, Javier (Universidad de Almería)
Amo Sánchez-Fortún, José Manuel de (Universidad de Almería)
Alias Sáez, Antonio (Universidad de Almería)
Márquez Membrive, Josefa (Universidad de Almería)

Títol variant: Formació del professorat universitari per al disseny, el desenvolupament i l’avaluació de competències.
Títol variant: University teacher training for the design, development and assessment of competences
Data: 2011
Resum: La elaboración de los planes de estudio para los nuevos títulos universitarios oficiales supone un gran reto, por cuanto demanda dotar de sentido a la enseñanza a partir de las competencias que deben adquirir los estudiantes e incidir, de manera especial, en la evaluación de las mismas y su concreción en resultados de aprendizaje. Téngase en cuenta, asimismo, que, desde la selección y la definición de las competencias hasta su concreción en resultados de aprendizaje, existe todo un proceso largo y reflexivo —concreción de capacidades, indicadores de realización, actividades de aprendizaje, criterios e instrumentos de evaluación—, cuyo desarrollo abordamos en este trabajo, con la intención de facilitar al profesorado el diseño y la puesta en práctica de este nuevo modelo educativo, mediante una formación combinada (b-learning) y tomando como referencia alguna de las materias y/o de las asignaturas impartidas.
Resum: L’elaboració dels plans d’estudi per als títols universitaris oficials nous suposa un gran repte, perquè demana dotar de sentit l’ensenyament a partir de les competències que han d’adquirir els estudiants i incidir, de manera especial, en l’avaluació d’aquestes i en la seva concreció en resultats d’aprenentatge. Així mateix, tingui’s en compte que, des de la selecció i la definició de les competències fins a la concreció en resultats d’aprenentatge, existeix tot un procés llarg i reflexiu —concreció de capacitats, indicadors de realització, activitats d’aprenentatge, criteris i instruments d’avaluació—, el desenvolupament del qual abordem en aquest treball, amb la intenció de facilitar al professorat el disseny i la posada en pràctica d’aquest model educatiu nou, mitjançant una formació combinada (b-learning) i prenent com a referència alguna de les matèries i/o de les assignatures impartides.
Resum: The elaboration of the curriculum for the new official university degrees involves a great challenge because it requires, not only, endowing with sense education from the competences that students must acquire, but also insisting on the evaluation of these competences and their adjustment to learning outcomes. Moreover, we have to take into consideration that from the selection and definition of the competences to its adjustment to learning outcomes, a long and reflexive process (description of capacities, indicators of accomplishment, activities of learning, criteria and instruments of evaluation) takes place. This question is raised in this paper in order to facilitate teachers the design and development of this new educative model, through a blended learning (b-learning) and taking as a reference the subjects/lessons given.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Competencias ; Indicadores de realización ; Resultados de aprendizaje ; Instrumentos de evaluación ; Competències ; Indicadors de realització ; Resultats d’aprenentatge ; Instruments d’avaluació ; Competences ; Indicators ; Learning outcomes ; Assessment tools
Publicat a: Educar, Vol. 47, Núm. 2 ( 2011) , p. 381-401, ISSN 0211-819X



21 p, 1.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2012-01-11, darrera modificació el 2016-11-09



   Favorit i Compartir