Resultats globals: 19 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 8 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 10 registres trobats
Articles 8 registres trobats  
1.
18 p, 485.2 KB Narrative strategies in the origin of journalism : An analysis of the first Spanish-language gazettes / Díaz Noci, Javier (Universitat Pompeu Fabra. Facultat de Comunicació)
The topic of our study is journalism as a narrative genre. Before becoming periodical, newssheets adopted many forms at the end of the sixteenth and throughout the seventeenth centuries, which we aim to typologize before conducting a corpus-based analysis (Biber, 2009, 2012), in which pre-determined categories will be applied in search of patterns. [...]
El periodisme com a gènere narratiu és el tema d'aquest article. Abans d'esdevenir periòdics, els fulls de notícies adoptaren diverses formes entre finals del segle XVI i principis del XVII, de les quals tractem de fer una tipologia abans de procedir a una anàlisis basada en el corpus (Biber, 2009, 2012), en la qual es poden aplicar categories predeterminades per cercar patrons. [...]
El periodismo como género narrativo es el tema de este artículo. Antes de convertirse en periódicos, las hojas de noticias adoptaron diversas formas entre finales del siglo XVI y principios del XVII, de las cuales tratamos de ofrecer una tipología antes de proceder a un análisis basado en corpus (Biber, 2009, 2012), en el que se pueden aplicar categorías predeterminadas para buscar patrones. [...]

2017 - 10.5565/rev/analisi.3089
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 56 (juny 2017) , p. 15-31 (Articles)
2 documents
2.
10 p, 1.4 MB Sòcio-semiòtica transdiciplinària del comunicador àudio-visual polivalent : el periodista com a actor / Tubau, Iván (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
1994
Comunicació (Barcelona), Núm. 5 (Octubre 1994) , p. 37-46  
3.
3 p, 412.2 KB Els condicionants ètics de la comunicació / Marín, Enric, 1956- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
La reflexió sobre els diferents aspectes de la relació ètica i comunicació obre immediatament una quantitat impressionant d'interrogants. Interrogants sovint alimentats per prejudicis ideològics i/o morals. [...]
1994
Comunicació (Barcelona), Núm. 5 (Octubre 1994) , p. 27-29  
4.
10 p, 85.0 KB El PRnalism en Rusia : la dimensión ética / Koróchensky, Alexandr
A pesar del contraste esencial entre el producto periodístico y los textos de las relaciones públicas, diferenciados por la destinación y los géneros, la prensa postsoviética provee el contenido mixto, presentando textos de las RRPP con «el sello periodístico», con frecuencia sin ninguna anotación clara de su procedencia. [...]
The content of mass media in post-soviet Russia is the mixture of journalistic texts with PR-texts presented like a product of journalists. The strong influence of official services of public relations to the Russian press produces the communicative phenomena of the hybridization of journalism and PR (PRnalism). [...]

2006
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 34 (2006) p. 315-324  
5.
16 p, 935.9 KB El poder de los medios en los escándalos políticos : la fuerza simbólica de la noticia icono / Canel, María José ; Sanders, Karen
En la cobertura de los sucesos políticos, los medios de comunicación proyectan unos enfoques que median la realidad, pues transfieren determinados marcos interpretativos. Esto sucede de manera particular en la cobertura de los escándalos políticos, debido al capital simbólico que para los políticos significa su buena reputación. [...]
In covering politics the media project certain perspectives through the mediation of reality in the context of specific interpretative frameworks. This particularly occurs in the coverage of political scandal because of the symbolic capital represented by politicians' good reputation. [...]

2005
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 32 (2005) p. 163-178  
6.
9 p, 70.2 KB Periodisme : el redescobriment de la paraula / Sáez, Albert (Universitat Ramon Llull)
L'article planteja un debat sobre el possible canvi de paradigma dels estudis de periodisme a partir d'alguns trets comuns en les recerques publicades en l'última dècada. La hipòtesi seria que s'ha passat d'un marc conceptual i analític forjat a partir de la psicologia conductista i la semiòtica estructuralista a un de nou amb arrels en el constructivisme i la sociologia del coneixement. [...]
The article proposes a debate on possible changes in the paradigm of journalism studies based on the common trends indicated in research published over the last decade. The hypothesis would be that it has changed from a conceptual and analytical framework based on behavioural psychology and structuralist semiotics into a new study with roots in constructivism and the sociology of knowledge. [...]

2002
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 28 (2002) , p. 97-105  
7.
18 p, 110.8 KB La prensa diaria por dentro : mecanismos de transmisión de estereotipos de género en la prensa de información general / Gallego Ayala, Joana ; Soriano Clemente, Jaume, 1965- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Altés, Elvira ; Melús, Maria Eugenia ; Cantón, María José
El ámbito de los estudios sobre género y medios de comunicación ha producido últimamente numerosos estudios en la mayor parte de los países de nuestro entorno cultural. Si tradicionalmente se ha recurrido a una metodología cuantitativa y al análisis de contenido como técnica de análisis más utilizada, el presente texto --que no es más que un resumen de un trabajo de investigación mucho más amplio- aborda el estudio de la producción de la información, y en especial de la reproducción de los estereotipos de género, en las salas de redacción de cuatro diarios de información general y una agencia de noticias. [...]
The field of gender studies and means of communication has recently produced numerous studies in most of the countries belonging to our cultural environment. If they have traditionally used quantitative methodology and the analysis of content for most of the analysis, the present text --which is no more than the summary of a far broader research studyapproaches the study of the production of information, and particularly the reproduction of gender stereotypes, in the editorial offices of four general information newspapers and one news agency. [...]

2002
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 28 (2002) , p. 225-242  
8.
13 p, 82.4 KB La recerca sobre comunicació social a Catalunya : assaig de realització d'un panorama comprensiu / Berrio, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Descripció de les diferents tendències que han existit en la recerca sobre comunicació social a Catalunya. S'hi descriuen els àmbits d'estructura, història, teoria i comunicació periodística. [...]
A description of the various trends in research in social communication in Catalonia. Aspects such as structure, history, theory and journalistic communication are dealt with. Reference is also made to the different theoretical schools represented by the researchers.

1998
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 22 (1998) , p. 47-59  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
7 p, 71.1 KB Les noves redaccions : Convergència / Masip, Pere (Universitat Ramon Llull. Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna)
Aquest capítol aprofundeix en el procés de convergència que s'ha anat accelerant als mitjans de comunicació amb el nou segle. S'hi analitzen principalment els processos de convergència entre les redaccions de diferents mitjans d'una mateixa empresa, considerant les oportunitats, però també les dificultats que significa crear noves rutines de producció. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 299-305  

Documents de recerca 10 registres trobats  
1.
135 p, 20.2 MB Les narratives periodístiques a Tiktok : anàlisi de casos i creació d'El lloro de TikTok / Minguella Ayuso, Laura ; Casanovas Zurano, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball fa una anàlisi dels comptes de Tik Tok d'Ac2ality, El Mundo, Elnacional. cat, TV3 i Catalunya Ràdio que serveix de base per crear El lloro de TikTok, un compte en aquesta plataforma per difondre continguts informatius en català i adreçats a la generació Z.
Este trabajo hace una análisis de las cuentas de Tik Tok de Ac2ality, El Mundo, Elnacional. cat, TV3 i Catalunya Ràdio que sirve de base para crear El lloro de TikTok, una cuenta en esta plataforma para difundir contenidos informativos en catalán y pensados para la generación Z.
This paper analizes the Tik Tok accounts of Ac2ality, El Mundo, Elnacional. cat, TV3 and Catalunya Ràdio as a basis to create El lloro de TikTok, an account on this platform to disseminate informative contents in catalan and designed for gen Z.

2022
Grau en Periodisme [1432]  
2.
106 p, 67.1 MB "Sí, Quiero" Fotografia de bodes / Casas Llargués, Maria ; Calderer Reig, Cristina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest projecte fotogràfic consisteix en donar un repàs històric i evolutiu del gènere fotogràfic de bodes, conegut com la BBC (Bodas, Bautizos y Comuniones), en un inici, unàmbit molt desprestigiat i actualment més ben reconegut gràcies a l'estil fotoperiodístic i l'avenç de la tecnologia digital. [...]
Este es un proyecto fotográfico con finalidad de dar un repaso histórico evolutivo de género fotogràfico de bodas, conocido como la BBC (Bodas, Bautizos y Comuniones), en un inicio, un àmbito muy desprestigiado. [...]
This is a photographic project based in the history and the evolution of the wedding photography, known as BBC (Weddings,Baptism and Communions), very underrated from de beginning, but nowadays, more valued because of the advanced of the photojournalist style and the digital tecnhology, So, I will share my own experience about how to structure and develop an entire photographic report of the wedding day, from scratch, with the elaboration of my photographic portfolio in the magazine format.

2020
Grau en Comunicació Audiovisual [968]  
3.
120 p, 1.8 MB També en català : la creació de versions en llengua catalana de tres diaris generalistes digitals d'àmbit estatal a la Catalunya del procés / Grivé i Ruiz, Albert ; Díez, Mercè (Díez Jiménez) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present Treball Final de Màster pretén destil·lar quins són els factors que han portat al sorgiment de tres publicacions de premsa generalista digital en llengua catalana relacionades amb capçaleres del mateix caire d'àmbit estatal editades en llengua castellana. [...]
El presente Trabajo Final de Máster pretende destilar cuales son los factores que han llevado al surgimiento de tres publicaciones de prensa generalista digital en lengua catalana relacionadas con cabeceras del mismo tipo de ámbito estatal editadas en lengua castellana. [...]
This Master's degree Final Project aims to show what are the factors that have led to the emergence of three digital press publications in Catalan language related to similar journals in the Spanish language that are published at State level. [...]

2017  
4.
76 p, 7.6 MB La influencia de los intereses políticos en el relato periodístico del 11-M / Palacios Valderrama, Sandra ; Llinés Soler, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Anàlisi de contingut de tres diaris de referència a Espanya, per veure la relació de les seves editorials amb les eleccions generals del dia 14 i si es van produïr canvis en la tendència dels diaris després de l'atemptat. [...]
Análisis de contenido de tres diarios de referencia en España, para ver la relación de sus editoriales con las elecciones generales del día 14 y si se produjeron cambios en la tendencia de los periódicos después del atentado. [...]
My research will be focused on analyzing three stood out journals to study how they reacted on the 11-M attack and identify what where the consequences in the national elections. This is a fact that has been investigated for years, but I will offer a new approach, including a comparison between the established results and my point of view.

2017
Grau en Periodisme [971]  
5.
73 p, 641.3 KB Crisis de salud en los medios de comunicación : El ébola en España. Análisis de los diarios La Vanguardia, El Mundo y El País / Gou Núñez, Míriam ; Terrón Blanco, José Luis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present projecte, Treball de Final de Grau, té com a objectiu principal analitzar la comunicació de crisi sanitària que van dur a terme els diaris La Vanguardia, El Mundo i El País en el cas d'infecció per ébola que va tenir lloc a Espanya a principis d'octubre de 2014. [...]
El presente proyecto, Trabajo de Final de Grado, tiene como objetivo principal analizar la comunicación de crisis sanitaria que llevaron a cabo los diarios La Vanguardia, El Mundo y El País en el caso de infección por ébola que tuvo lugar en España a principios de octubre de 2014. [...]
The main purpose of this project, Final Grade Work, is to analyze the communication of health crisis carried out by the newspapers La Vanguardia, El Mundo and El País in the case of Ebola infection that took place in Spain in early October 2014. [...]

2017
Grau en Periodisme [971]  
6.
96 p, 1.8 MB Análisis comparativo entre Cadena SER Catalunya y Catalunya Ràdio sobre el proceso independentista catalán / González Morales, Marta ; Morales Morante, Fernando, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La present investigació pretén estudiar el possible posicionament dels mitjans de comunicació públics a favor de la ideologia del Govern. S'ha dut a terme una revisió bibliogràfica, a més a més d'un anàlisi quantitativa i qualitativa dels informatius de deu dies després de fer-se pública la sentència condemnatòria a la inhabilitació de dos anys a l'ex-president de la Generalitat, Artur Mas, el 13 de març de 2017. [...]
La presente investigación pretende estudiar el posible posicionamiento de los medios de comunicación públicos a favor de la ideología del Gobierno. Para ello, se ha llevado a cabo una revisión bibliográfica además de un análisis cuantitativo y cualitativo de los informativos de diez días después de hacerse pública la sentencia condenatoria a inhabilitación de dos años al ex presidente de la Generalitat, Artur Mas, el 13 de marzo de 2017. [...]
The present research aims to study the possible positioning of the public media in favor of Government's ideology. A bibliographic review has been carried out in addition to a quantitative and qualitative analysis of the radio news of ten days after the condemnatory sentence to disqualification of two years to the ex-president of the Generalitat, Artur Mas, on 13th March 2017. [...]

2017
Grau en Periodisme [971]  
7.
56 p, 1.5 MB El tratamiento informativo de la crisis de personas refugiadas : TVE y TV3 frente a Stop Mare Mortum / Castilla Martínez, Cristina ; Vidal Carretero, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La Unió Europea no ha sabut fer front a l'arribada massiva de persones que busquen refugi. A aquestes persones se les titlla de refugiades i immigrants sense fer distinció de significats. Per una altra banda, Stop Mare Mortum no diu refugiades perquè precisament la UE no les refugia. [...]
La Unión Europea no ha sabido afrontar la llegada masiva de personas que buscan refugio. A estas personas se las tilda de refugiadas e inmigrantes sin distinguir los significados. Por otro lado, Stop Mare Mortum no las llama refugiadas porque precisamente la UE no les da refugio. [...]
The European Union have not known how to confront the massive arrivals of people who are looking for a refuge. This people are called refugees and immigrant without distinguish the meaning between this words. [...]

2017
Grau en Periodisme [971]  
8.
113 p, 2.1 MB L'ètica periodística : Com transmetre una imatge / Linares Tort, Judit ; Codinach Fossas, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Actualment es publiquen moltes imatges als mitjans de comunicació sobre tragèdies, accidents, atemptats i guerres. Cada vegada que es publica una imatge d'aquestes característiques s'inicia un debat a la societat. [...]
Actualmente se publican muchas imágenes en los medios de comunicación sobre tragedias, accidentes, atentados y guerras. Cada vez que se publica una imágen de estas características se inicia un debate en la sociedad. [...]
Now a days the media publish lots of images about tragedies, accidents, terrorisme and war. Every time that they publish one of those images starts a discussion in the society. Which images we should choose? Is there any specific regulation about this theme? Should we publish this type of photographies? All this interrogants are exposed on a documentary of 20 minuts, where express their opinion mentors of the comunication field.

2016
Grau en Periodisme [971]  
9.
150 p, 3.4 MB The Newsroom i la representació de l'ètica periodística / Alsina Pérez, Anna Maria ; García Altadill, Elisabet, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present treball de recerca estudia l'ètica periodística i la seva representació a la sèrie de ficció The Newsroom. L'estudi de cas es realitza a partir de l'anàlisi de diversos capítols, en base a unes variables proposades a partir del treball teòric. [...]
El presente trabajo de investigación estudia la ética periodística y su representación en la serie de ficción The Newsroom. El estudio de caso se realiza a partir del análisis de diferentes capítulos, en base a unas variables propuestas a partir del trabajo teórico. [...]
This research studies the journalistic ethics and its representation in fiction TV series The Newsroom. The study of this case is done from the analysis of different episodes, based on some variables proposed from the theoretical work. [...]

2015
Grau en Periodisme [971]  
10.
174 p, 1.7 MB Media transparency through journalists' interpretations : research in Ukraine / Grynko, Anastasiia ; Llorens Maluquer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Kvit, Serhiy, dir. (National University of Kyiv-Mohyla Academy) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat
Amb arrels en l'ètica normativa, el concepte de transparència dels mitjans es defineix generalment com un dels requisits clau per a les pràctiques dels mitjans de comunicació creïbles, que tenen com a base la confiança entre mitjans i les seves audiències (Tsetsura i Kruckeberg, 2009). [...]
Rooted in normative ethics, the concept of media transparency is generally defined as one of the key requisites for credible media practices that are based on trust between the media representatives and their audiences (Tsetsura & Kruckeberg, 2009). [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.