Resultados globales: 11 registros encontrados en 0.04 segundos.
Artículos, Encontrados 8 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 1 registros
Documentos de investigación, Encontrados 2 registros
Artículos Encontrados 8 registros  
1.
22 p, 938.7 KB The value of university internships / Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fernández Toboso, Eric (Universitat de Barcelona)
Universities place particular importance on their internship projects for university students. The purpose of this study is to identify if the internships have an impact on the students' entry to the labour market. [...]
2020 - 10.15581/004.40.127-148
Estudios sobre educación, Vol. 40 (2021)  
2.
26 p, 729.2 KB The Impact of economic crisis on graduates' employment and work / Navarro-Cendejas, José (Centro de Investigación y Docencia Económicas (Mèxic)) ; Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article examines the employment and work status of Catalan graduates from public universities, by establishing a comparison between three cohorts of graduates: 2004 (during an expansion), 2007 (starting point of economic crisis), and 2010 (during the crisis). [...]
Analizamos la situación en el mercado laboral de titulados de universidades públicas catalanas, comparando las cohortes de 2004 (expansión económica), 2007 (inicio de la crisis económica), y 2010 (durante la crisis). [...]

2018 - 10.15581/004.34.579-602
Estudios sobre educación, Vol. 35 (2018) , p. 579-602  
3.
8 p, 289.1 KB Access to the labor market of the graduates of the Faculty of Law of the University of Barcelona (Spain) / Collado Sevilla, Ana Antonia ; Liu, Zi Yu (Universitat de Barcelona. Facultat de Dret) ; Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
The objective of this article is to analyse the degree and characteristics of the labour insertion of the graduates of the Faculty of Law when comparing them with the rest of graduates of the University of Barcelona, taking into account the sex, labour situation during the university pathway and the average academic grade. [...]
2016 - 10.11648/j.si.20160406.20
Science Innovation, Vol. 4 Núm. 6 (2016)
2 documentos
4.
22 p, 396.2 KB Relación entre origen social e inserción laboral de los graduados universitarios / Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Navarro-Cendejas, José (Centro de Investigación y Docencia Económicas (Mèxic))
Este artículo tiene dos objetivos. En primer lugar, queremos analizar si el peso del origen social de los graduados universitarios influye en la inserción laboral, tomando como indicador los ingresos que obtienen los titulados que trabajan, cuando controlamos la titulación obtenida. [...]
This article has two primary objectives. Firstly, we aim to examine whether the weight of social origin of university graduates influences the labour market entry, using the wages as an indicator of graduates' job quality, once controlled the degree obtained. [...]

2015 - 10.7203/relieve.21.2.7812
Relieve. Revista electrónica de investigación y evaluación educativa, Vol. 21 Núm. 2 (2015)
2 documentos
5.
24 p, 504.7 KB Valuation by Catalan graduates of the training received at university in relation to its utility in the workplace / Fachelli, Sandra (Universitat de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Montolio Estivill, Daniel (Universitat de Barcelona. Departament d'Economia Pública) ; Universitat de Barcelona. Grup d'Innovació Docent Consolidat de Gestió i Administració Pública (GID-GAP)
This article examines the factors that influence graduate valuations of the education/training they received at university in terms of its utility or applicability in the workplace. Drawing on the 2014 survey conducted by the Agency for the Quality of the Catalan University System, among students that graduated in 2010, we test three hypotheses. [...]
2015 - 10.4995/muse.2015.3690
Multidisciplinary journal for education, social and technological sciences, Vol. 2 Núm. 2 (2015) , p. 14-37  
6.
19 p, 356.2 KB El efecto del origen social con el paso del tiempo : la inserción laboral de los graduados universitarios españoles durante la democracia / Torrents Vilà, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article aims to analyse the role of social background on the labor insertion of graduates in Spain between 1975 and 1998. In previous research we analysed salaried graduates who obtained their degrees between 1999 and 2002. [...]
Este artículo se plantea analizar el papel del origen social en la inserción laboral de las personas graduadas en España entre los años 1975 y 1998. En una investigación anterior analizamos los graduados asalariados que habían obtenido su titulación entre 1999 y 2002. [...]

2015 - 10.5209/rev_RCED.2015.v26.n2.43070
Revista complutense de educación, Vol. 26 Núm. 2 (2015) , p. 331-349  
7.
26 p, 513.9 KB ¿La universidad española suaviza las diferencias de clase en la inserción laboral? / Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Torrents Vilà, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Navarro-Cendejas, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
Este artículo analiza el papel del origen social en la inserción laboral de las personas graduadas en España entre los años 1999 y 2002. En otros estudios se ha observado que el origen social tiene un bajo nivel de influencia en la inserción laboral de las personas graduadas en Cataluña y aquí abordamos este impacto a nivel estatal. [...]
This article analyses the role of social background in employment for graduates of the classes of 1999 to 2002 in Spain. The specific focus is on hourly wages earned shortly after graduation. Other research has shown that social background exerts but little influence on employment for graduates in Catalonia, and here the inquiry is expanded to the nationwide level. [...]

2014 - 10.4438/1988-592X-RE-2014-364-257
Revista de educación (Madrid), Núm. 364 (abril-junio 2014) , p. 119-144  
8.
34 p, 151.5 KB El aprendizaje basado en competencias y el desarrollo de la dimensión social en las universidades / Villa Sánchez, Aurelio ; Villa Leicea, Olga (Universidad de Deusto)
El presente artículo trata de dar a conocer las conclusiones obtenidas en un estudio realizado por la Universidad de Deusto sobre la percepción de competencias adquiridas por universitarios egresados, así como reflexionar sobre las posibilidades y los enfoques para desarrollar un aprendizaje basado en competencias con una orientación de formación integral. [...]
The aim of this paper is twofold. First, it deals with the conclusions of a study carried out by the University of Deusto on the perception of competences acquired by university graduates. And second, it is meant as reflection on the possibilities and approaches that are needed to develop a process of competence-based learning oriented toward integral training. [...]

2007 - 10.5565/rev/educar.149
Educar, N. 40 (2007) p. 15-48  

Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 1 registros  
1.
5 p, 534.9 KB Institutional action plan for the follow-up of the labour insertion of the university degrees / Collado Sevilla, Ana Antonia (Universitat de Barcelona) ; Fachelli, Sandra (Universitat de Barcelona)
This communication presents the writing of a protocol that allows the university institution to know the academic and labor characteristics towards the labor market of the university graduates, as well as, the procedures and instruments designed to carry out the future professional monitoring of the graduates. [...]
2018
International Conference of Education, Research and Innovation : annual ICERI2018 Meeting the Challenges of 21st Century Learning. Sevilla, Andalusia, 11th : 2018
2 documentos

Documentos de investigación Encontrados 2 registros  
1.
45 p, 1020.7 KB Inserción laboral de los graduados en Cataluña : una comparación entre universidades públicas y privadas / Martínez Suñé, Estefanía ; Fachelli, Sandra, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
El objetivo de este trabajo es el análisis de la entrada laboral de los egresados en Cataluña, diferenciando si han cursado sus estudios en una universidad pública o privada. Sabiendo de primeras que la inserción laboral actualmente es dificultosa se ha analizado los datos proporcionados por L'Agència per la Qualitat del Sistema Universitari (2017) para explorar cuáles son los factores claves que determinan el trabajo de las personas graduadas y mediante la técnica de análisis de Tablas de Contingencia. [...]
The objective of this study is to analyse the labour start of Catalan graduates, differentiating whether they have studied on a public or private one. Knowing that labour insertion is difficult nowadays, data of L'Agència per la Qualitat del Sistema Universitari(2017) has been analysed to explore which are the key factors that determine graduates jobs through crossed tables. [...]

2018  
2.
18 p, 362.0 KB Origen social y empleo de los titulados universitarios en Uruguay : exploración mediante un análisis de tipologías / Orós Cruz, Carla ; López-Roldán, Pedro, dir. ; Fachelli, Sandra, dir. ; Universidad de la República (Uruguai). Facultad de Ciencias Sociales
Este trabajo propone como hipótesis, una interrelación entre el origen social de los egresados universitarios y su posición en el mercado de trabajo, así como con el campo de educación y capacitación por el cual se titularon, donde estos elementos contribuyen a formar un espacio de diferenciación social entre los graduados, pudiendo clasificarlos en diferentes grupos. [...]
This paper hypothesizes about an interrelation between the social origin of the university gradu-ates and their position in the labor market, as well as the field of education and training for which they were entitled, where these elements contribute to form a space of social differentiation among the gradu-ates, being able to classify them in different clusters. [...]

2018  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.