2023-07-07 16:45 |
|
2023-06-08 19:50 |
|
2023-01-11 20:40 |
|
2022-12-06 05:57 |
|
2022-11-24 06:14 |
11 p, 638.5 KB |
Audiències i streamers a Twitch : patrons de consum i producció en l'àmbit hispanoparlant
/
Padilla Molina, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Navarro, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona)
En un context de pugna per l'atenció de les audiències, Twitch s'ha consolidat proposant l'emissió en directe de continguts generats pels usuaris mateixos. Aquest article dimensiona la plataforma esmentada centrant-se en la comunitat hispanoparlant i posa el focus sobre els patrons d'emissió dels streamers, el repartiment d'audiències i els cicles de consum. [...] In the context of the struggle for audience attention, Twitch has gained ground by offering live broadcasts of user-generated content. This article quantifies this platform by focusing on the Spanish-speaking community, specifically by analysing the broadcast patterns of streamers, audience distribution and consumption cycles. [...]
2022
Quaderns del CAC, Vol. 25 Núm. 48 (2022) , p. 67-77
3 documents
|
|
2022-06-24 06:42 |
|
2022-05-05 19:06 |
|
2022-03-04 18:56 |
|
2022-02-11 18:17 |
|
2020-12-03 22:43 |
13 p, 5.9 MB |
3D display interfaces in e-commerce web applications : an exploratory study
/
Chistyakov, Alexey (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Soto Sanfiel, María Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Igarashi, Takeo (University of Tokyo. Department of Information Engineering (Japan)) ;
Sakamoto, Daisuke (Hokkaido University. Division of Computer Science and Information Technology (Japan)) ;
Carrabina Bordoll, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics)
The objective of the present research is to observe to what extent the stereoscopic effect presents a solution for enhancement of user interactions in the Web context. This paper describes an experiment conducted to detect differences in perception between 2D and 3D graphical user interfaces of an e-Commerce web application. [...] El objetivo de la presente investigación es observar hasta qué punto el efecto estereoscópico es una solución para mejorar la interacción del usuario en el contexto Web. Se describe un experimento llevado a cabo para detectar diferencias de percepción entre las interfaces gráficas de usuario 2D y 3D de una aplicación web de comercio electrónico. [...]
2018 - 10.3145/epi.2018.sep.15
El Profesional de la información, Vol. 27, Num. 5 (Septiembre-Octubre 2018) , p. 1116-1127
|
|
|
|