2024-03-13 22:29 |
28 p, 623.9 KB |
Children's Emotional and Behavioral Response Following a Migration : A Scoping Review
/
Salazar Andrade, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Rodríguez Pérez, Sara (Universidad de Oviedo)
Background: Migration is a present and pressing phenomenon globally, climate change and political instability continue to rise, and increasingly, populations will be forced to relocate. Efficient strategies must be in place to aid the transition of vulnerable populations - such as children - and designed based on an understanding of their particular needs and risks. Aim of the review: This article reviewed recent research regarding the mental health of migrant children identifying a wide array of common characteristics to their emotional and behavioral responses following a migration and compiled an extensive list of protective and risk factors. [...]
2023 - 10.1016/j.jmh.2023.100176
Journal of Migration and Health, Vol. 7 (2023)
|
|
2024-03-12 22:11 |
|
2024-03-12 22:05 |
|
2023-11-15 10:04 |
|
2023-09-18 12:41 |
|
2023-05-23 17:00 |
26 p, 654.4 KB |
Evidencias de validez criterial del Test Situacional de Desarrollo de las Competencias Básicas de Empleabilidad
/
Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Ortega, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Las competencias básicas de empleabilidad son clave para que los jóvenes puedan acceder y mantenerse activos en el mercado laboral, especialmente en un contexto de escasez de empleo. Este estudio presenta la validación criterial de un test diseñado para evaluar el Desarrollo de las Competencias Básicas de Empleabilidad (DCBE) de los jóvenes en edad prelaboral y durante la educación obligatoria. [...] Basic employability competencesare key for young people to access and remain active in the labour market, especially in a context of job scarcity. This study presents the criteria validation of a test designed to assess the Development of Basic Employability Competences (DCBE) among young people of pre-employment age during compulsory education. [...]
2022 - 10.25115/ejrep.v20i57.5088
Revista electrónica de investigación psicoeducativa y psicopedagógica, Vol. 20(2) Núm. 57 (2022), p. 377-402
|
|
2023-02-22 16:10 |
|
2023-02-14 16:09 |
16 p, 299.3 KB |
Análisis del modelo teórico del test situacional de desarrollo de competencias básicas de empleabilidad : la perspectiva de los trabajadores
/
Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Marzo Arpón, Maite (Universitat Ramon Llull. Departament d'Educació social i treball social)
El objetivo de este estudio es analizar desde la perspectiva de los trabajadores el modelo de empleabilidad del grupo de investigación IARS vinculado al Test Situacional de Desarrollo de las competencias Básicas de empleabilidad. [...] The aim of this study is to analyse, from the workers' perspective, the employability model developed by the research group IARS linked to the Situational Test for measuring the Development of Basic Employability Competences (Test Situacional de Desarrollo de las Competencias Básicas de Empleabilidad). [...] O objetivo deste estudo é analisar sob a ótica dos trabalhadores o modelo de empregabilidade do grupo de investigação IARS vinculado ao Teste Situacional para o Desenvolvimento de Competências Básicas de Empregabilidade. [...]
Sociedad Iberoamericana de Pedagogia Social, 2021 - 10.7179/PSRI_2021.37.01
Pedagogía social, Núm. 37 (2021) p. 23-38
2 documents
|
|
2023-02-13 17:15 |
14 p, 230.0 KB |
Los recursos residenciales para la transición hacia la vida adulta de los jóvenes tutelados en Cataluña
/
Comasòlivas Moya, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Marzo Arpón, Maite (Universitat Ramon Llull)
Los jóvenes tutelados y extutelados en Cataluña pueden acceder al programa de vivienda de apoyo a la emancipación desde los 16 a los 21 años. El objetivo de este estudio es describir los recursos residenciales de transición a la vida adulta para los jóvenes extutelados en Cataluña, así como el perfil de los jóvenes, sus educadores y la labor que en éstos se realiza. [...] In Catalonia, Youths in care and Care leavers can apply for a housing program from 16 up to 21 to support their emancipation process. The aim of this study is to describe the housing program for transitioning to adult life for former foster youths in Catalonia, as well as the profile of young people, their educators and the work carried out in them. [...] Os jovens tutelados e extutelados em Catalunha podem aceder ao programa resi¬dencial de apoio à emancipação dos os 16 aos 21 anos. O objectivo deste estudo é descrever os recursos residenciais de transição à vida adulta para os jovens extutelados em Catalunha, bem como definir o perfil dos jovens, dos educado¬res e o trabalho que estes realizam. [...]
Sociedad Iberoamericana de Pedagogia Social, 2018 - 10.7179/PSRI_2018.31.10
Pedagogía social, Núm. 31 (2018) , p. 125-137
2 documents
|
|
2023-02-09 11:54 |
21 p, 142.5 KB |
Hacia una nueva conceptualización del control parental desde la teoría de la autodeterminación
/
Rodríguez Menéndez, María Carmen (Universidad de Oviedo. Departamento de Ciencias de la Educación) ;
Viñuela-Hernández, Ma. Paulina (Universidad de Oviedo. Departamento de Ciencias de la Educación) ;
Rodríguez Pérez, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Research developed on parental educational styles, specifically research that has studied the «parental control» dimension, has been carried out on a variety of conceptualizations of this concept. This heterogeneity in the use of the concept has had a direct effect on results of the research. [...] Las investigaciones desarrolladas sobre los estilos educativos parentales, específicamente, aquellas en las que se aborda el estudio del «control parental», se han realizado sobre múltiples conceptualizaciones de este término. [...] La recherché sur les styles d'éducation des parents, en particulier, ceux dans lesquels l'étude du «contrôle parental» est abordée, a été réalisée sur de multiples conceptualisations de ce terme. [...]
Ediciones Universidad de Salamanca 2018 - 10.14201/teoredu301179199
Teoría de la educación, Vol. 30 Núm. 1 (2018) , p. 179-199
|
|
|
|