El Dia de la sida al campus: I tu, com VIHus?
Dia sida 2011 02.12.2011 Salut  -  El Programa de Salut de la Fundació Autònoma Solidària (FAS) va portar al campus de la UAB la campanya pel Dia mundial de la lluita contra la sida que enguany va tenir com a lema "I tu com ho VIHus? 30 anys convivint amb el VIH".

Durant tot el matí es van dur a terme a la plaça Cívica de la UAB diverses activitats que convidaven els estudiants a reflexionar sobre l'estigma i la discriminació que encara pateixen les persones que conviuen amb VIH i es va donar informació sobre el VIH i les mesures de prevenció que  podem prendre. De fet, molts dels estudiants del campus es van apropar al llarg del dia per agafar un dels preservatius que cobrien  un gran mural, fent visible al llarg del matí el  lema Mou-te pel teu dret a la salut". I també es van fer dinàmiques per motivar la reflexió convidant a més de 160 estudiants a donar un cop de mà en la lluita contra la discriminació.  A la carpa situada a la Cívica, els estudiants que col·laboren amb el Programa de Salut van repartir  material informatiu i preventiu, des de tríptics i bosses amb preservatius. També es van distribuir els manifestos que havien redactat aquest estudiants en motiu de la diada.

A més, en el marc d'aquesta diada s'han organitzat altres activitats, com el cinefòrum de la pel·lícula "Tres agujas", per debatre sobre les diferents realitats del VIH.

També la FAS, com a membre del Comitè 1er de Desembre, va participar en les accions que es proposaven des d'aquesta plataforma.

Aquestes activitats ha rebut el suport de l'Ajuntament de Barcelona,  l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès i del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.

Imprimir Enviar a un amic