FAS > Actualitat > NotÝcies > Detall de la notÝcia

Professorat de VeterinÓria debat sobre la sobirania alimentÓria
01.10.2015 Cooperaciˇ  -  La Facultat de Veterinària de la UAB va acollir el passat divendres 23 d'octubre una jornada per a professorat orientada a debatre i facilitar la inclusió curricular del paradigma de la sobirania alimentària. Estava organitzada pel GEDEF - Veterinària, un grup de treball per a la promoció de la sobirania alimentària en els estudis del centre, i per la Unitat de Formació i Innovació Docent - IDES.

L'objectiu central de l'activitat era impulsar el coneixement de les dimensions que configuren el concepte de la sobirania alimentària i aportar eines teòrico-pràctiques que contribueixin a facilitar-ne l'abordatge acadèmic en les dues titulacions de la facultat. La jornada s'englobava dins del programa de formació docent de l'IDES i va acudir-hi professorat i personal en formació de la Facultat de Veterinària de la UAB, d'altres centres universitaris i persones amb interès específic en la temàtica.

En un bloc inicial, la trobada va constar d'una exposició conceptual a càrrec de la professora Marta Soler, del Departament d'Economia Aplicada de la Universidad de Sevilla. Poseriorment, va haver-hi un debat que va comptar amb una Fila 0 formada per altres convidats experts: Marta G. Rivera (SoPCI, Universitat de Vic), Esther Comas (VSF-Justícia Alimentària Global) i Gustavo Duch (Revista Soberanía Alimentaria, Biodiversidad y Culturas).

Després de la pausa cafè, el segon bloc va obrir-se amb una sessió d'intercanvi d'aprenentatges basada en les experiències i els reptes de futur de la Wageningen University (Països Baixos) en quant a la integració curricular del paradigma, que va anar a càrrec de Leonardo van den Berg.

Finalment, es va dur a terme un taller pràctic que va permetre dissenyar propostes pràctiques per introduir els eixos de la sobirania alimentària en 5 assignatures concretes de la facultat.

La jornada va estar organitzada amb la col·laboració de la Fundació Autònoma Solidària i de VSF – Justícia Alimentària Global i amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona.
MÚs informaciˇ
Programa de la Jornada "La sobirania alimentÓria als estudis de la Facultat de VeterinÓria”
Anar a NotÝcies