Associacions
Associacions de premsa gratuïtaACPG (Associació Catalana de la Premsa Gratuïta)Creada l'any 1997 per fomentar la presència de les publicacions gratuïtes i defensar els interessos dels seus editors. Una de les seves iniciatives és elaborar un cens de totes les publicacions gratuïtes que existeixen a Catalunya. Té la seu a Mataró (Barcelona).Publicació electrònica: Revista PG
AEPG (Asociación Española de la Prensa Gratuita)Fundada l'any 2001, té l'objectiu d'agrupar, representar i assessorar els editors de publicacions gratuïtes a Espanya. Té la seu a Vilassar de Dalt (Barcelona).
AMEGA (Asociación Madrileña de Editores de Publicaciones Gratuitas)Publicació electrònica: Revista AMEGA
Associacions de premsa en generalAEDE (Asociación de Editores de Diarios Españoles)![]()
AEEPP (Asociación Española de Editoriales de Publicaciones Periódicas)![]() Compta amb una Comisión de Prensa Gratuita
ENPA (European Newspaper Publishers’ Association)![]()
INMA (International Newspaper Marketing Association)Manté dues pàgines de notícies sobre la indústria dels diaris:
WAN (World Association of Newspapers = Asociación Mundial de Periódicos)
CongressosI Congreso de Comunicación Local (ComLoc 2001)Castelló de la Plana, 28-30 novembre 2001Ponències publicades a: La Prensa local y la prensa gratuita. Rafael López Lita, Francisco Fernández Beltrán, Ángeles Durán Mañés, eds. Castelló de la Plana: Universitat Jaume I, 2002 Al Catàleg de la UAB I Jornades Internacionals de Premsa GratuïtaBarcelona, 2003I Congreso Nacional de Editores de Prensa GratuitaValència, 5-7 febrer 2004Conclusions publicades a: “La prensa de los jóvenes: I Congreso Nacional de Editores de Prensa Gratuita”, a IP MARK, no. 616 (1-15 marzo 2004), p. 24-25 Al Catàleg de la UAB II Congreso Nacional de Editores de Prensa y Publicaciones GratuitasBenidorm, 30-31 març 2006II Jornades Internacionals de Premsa GratuïtaBarcelona, octubre 2006
Dades de difusióA Espanya, la difusió de les publicacions de distribució gratuïta està controlada per dos organismes:
Información y Control de PublicacionesAnteriorment coneguda com a OJD (Oficina de Justificación de la Difusión), aquesta societat és l'encarregada d'obtenir i facilitar informació de la difusió i distribució de les publicacions periòdiques i del tràfic a internet dels mitjans electrònics de comunicació. Des de fa pocs anys, a conseqüència dels profunds canvis en el sector de l'audiència que va suposar l'arribada de la premsa diària gratuïta a Espanya, compta amb les següents divisions:
AIMC (Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación)Publica el Estudio General de Medios (EGM), un estudi anual sobre els hàbits de consum dels mitjans de comunicació de massa per part de la població espanyola. Els seus resultats es fan públics en tres onades al llarg de l'any: abril, juny i desembre.
|