Una col·lecció com alta cultura

La UAB alberga un parc d'escultures (amb la possibilitat de fer diferents itineraris) que constitueix la secció més significativa i visible del seu fons patrimonial. Seguint l’exemple d'altres universitats, l'Autònoma ha anat adquirit obres d'artistes com Perejaume, Sergi Aguilar, Miquel Navarro o Andreu Alfaro per tal d'enriquir culturalment i socialitzar el campus. Alhora, el 2004 el Museu d’Art Contemporani de Barcelona i la UAB van signar un conveni a través del qual el MACBA dipositava escultures de la seva col·lecció a la institució universitària. Actualment les obres cedides són: Barcelona Discovery (1987) d’Anthony Caro, El rei i la reina (1988) de Xavier Corberó, Flat Genesis (1986) de Beverly Pepper i Piano Track (1990) de Jordi Benito .

El conjunt conforma una col·lecció diversificada pel que fa a format, tècnica i temàtica. Tot i això, hi ha un element unificador: la major part de les escultures responen a una mateixa idea d'art. Una idea d'art que és promocionada i validada sigui pel mercat o sigui per la institució museística (el Sistema Art), que ve a ser el mateix.

Campus d'excel·lència internacional U A B