maig 27 2011
Nous avenços contra l’Alzheimer (Maig 2011)
L’exercici físic podria tenir efectes positius en la prevenció del Mal d’Alzheimer. Les conclusions les exposa Lydia Giménez-Llort de la UAB a la revista Journal of Alzheimer’s Disease.
Segons els autors, liderats per Coral Sanfeliu, Y. García-Mesa, JC López-Ramos, Lydia Giménez-Llort, S Revilla, R Guerra, A Gruart, FM Laferla , R Cristòfol i JM Delgado-García, l’activitat física millora en els animals de laboratori les funcionas sinàptiques neuronals, l’aprenentage, la memòria i la funció sensoriomotora.
A l’investigació, finançada per La Marató de TV3, els ratolins transgènics 3xTg-AD amb patologies semblants a la malaltia d’Alzheimer van ser dividits en varis grups grups. Diversos d’ells amb diferents accés a les rodes d’exercici en diferents períodes de la malaltia. Altre grup sense accés a la roda d’exercici, i un altre grup de ratolins sans com a control. Els ratolins que havien fet exercici físic presentaven millors resultats en les proves psicomotrius, de memòria i aprenentatge.
Aquestes dades es reforcen amb les dades de proves electrofisiològiques, atés que sembla que l’exercici té efectes beneficiosos sobre l’escorça cerebral i l’hipocamp. Així mateix els nivells d’estrès oxidatiu al cervell era menor en els ratolins que havien realitzat exercici físic.
Podeu consultar l’article:
This entry was posted on Divendres, 27 maig, 2011 at 13:49 and is filed under Patologia. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

