Medibloc

El blog de la Biblioteca de Medicina

febr. 15 2013

Accés a la documentació dels Congressos de Metges i Biòlegs de Llengua Catalana

Posted in Bibliografia |

A través de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) hem sabut que s’ha fet pública una web que posa a disposició de la ciutadania tota la documentació generada en els Congressos de Metges i Biòlegs de Llengua Catalana.

És important ressaltar que els Congressos de Metges i Biòlegs de Catalunya s’han anat celebrant periòdicament des de 1913 – amb un llarg període d’ interrupció durant el Franquisme – amb l’objectiu de permetre la trobada de científics i professionals  provinents dels diferents territoris amb llengua i cultura catalana.

Els congressos que s’han anat realitzant al llarg d’aquests 100 anys d’història (1913-2013) han generat una gran quantitat de documentació científica en català, d’alt interès històric. Per tal de facilitar l’accés universal a aquesta informació, la Fundació Alsina i Bofill – entitat organitzadora dels darrers Congressos de Metges i Biòlegs de Catalunya -, amb la col·laboració de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) i la Societat Catalana d’Història de la Ciència i de la Tècnica,  va posar en marxa un projecte de digitalització de tota aquesta documentació.

Això ha permès que la ciutadania ja pugui consultar en format PDF els llibres de ponències,  actes, etc. presentats en els diferents Congressos celebrats.

Aquesta web permet accedir a la informació de diverses maneres:

  • seleccionant el congrés que hom vol consultar
  • a través d’un índex dels autors que hi han presentat la seva recerca
  • amb cerca per paraula clau a tota la documentació digitalitzada a la web
Cliqueu la imatge per consultar el recurs

 


This entry was posted on Divendres, 15 febrer, 2013 at 11:25 and is filed under Bibliografia. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Deixa un comentari