Medibloc

El blog de la Biblioteca de Medicina

jul. 02 2013

Sobre els canals RSS

Posted in Serveis |

Darrerament tant a la xarxa com als diaris, s’ha estat parlant de l’eina RSS… el motiu: el dia 1 de Juliol Google tancava el servei Google Reader.

A Medibloc volem aprofitar aquesta notícia, per parlar-vos dels RSS i  la seva funció: permeten estar al dia de les novetats publicades a la xarxa.

RSS (Really Simple Syndication) és una eina que permet estar subscrit als continguts d’una web o base de dades sense haver d’estar visitant-les  contínuament, ni haver de donar el correu electrònic per rebre’n les darreres novetats.

Per poder subscriure’s a un canal RSS cal disposar d’un lector que permeti la gestió de les subscripcions. Hi ha diversos lectors RSS gratuïts a la xarxa, un dels més populars era, precisament, Google Reader (que ara ja ha estat desactivat), però hi ha d’altres opcions gratuïtes com Feedly, Old Reader, Netvibes, etc.

Per rebre notícies, cal que quan entreu a la pàgina web, diari, blog, etc. del qual voleu rebre novetats, cerqueu una icona similar a aquestes:

 
Això us permetrà agregar aquell canal de notícies al vostre lector RSS.

Amb aquest sistema, podeu estar subscrits a tot tipus de novetats:

D’aquesta manera, a través d’una única interfície de consulta (el lector RSS) podeu estar al dia de tot el que sigui del vostre interès. Aquests lectors, a més, acostumen a ordenar la informació en carpetes, permeten compartir les notícies a través de les xarxes socials, etc.

Pel que fa als lectors existents, abans n’hem esmentat alguns; però us passem l’enllaç a alguns blogs on se n’esmenten molts més, indicant-ne les característiques de cada un:

A la xarxa trobareu molta més informació sobre els diferents lectors RSS existents avui dia.

Us animem a utilitzar els canals RSS perquè poden ser de gran utilitat per estar al dia del que passa!

 


This entry was posted on Dimarts, 2 juliol, 2013 at 10:22 and is filed under Serveis. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Deixa un comentari