nov. 27 2013
Albert J. Jovell Fernández (1962-2013)
Ahir dimarts, 26 de novembre morí Albert J. Jovell doctor en Medicina preventiva per la Universitat de Harvard i doctor en sociologia per la UB. Membre de la Reial Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya. Fou també professor associat de Medicina Preventiva i Salut Pública a la Universitat Autònoma de Barcelona (1999-2012).
| Durant 13 anys fou director general de la Fundació Josep Laporte (1999-2012). Però destacà especialment, en tant que metge i malalt, com a fundador de la Universitat dels Pacients i dels fòrums espanyol i català dels pacients, tot imitant el model del fòrum europeu. Actualment era professor de la UIC. |
Albert J. Jovell estudià Medicina a la UB i Ciències Polítiuqes a la UAB, Posteriorment anà als Estats Units per obtenir el doctorat en Medicina Preventiva. Amb posterioritat, ja tornat a Barcelona, treballà per a la Agència d’Avaluació de Tecnologia Mèdica. Posteriorment fou director de la Fundació Josep Laporte. Sempre preocupat per la deshumanització de la medicina i pel tracte als malalts se li diagnosticà un tumor de tim. Conscient d’aquest fet, afirmà en una entrevista al diari El País (2006):
Per conèixer millor la seva obra us convidem a clicar els links següents que l’enllacen com a autor als catàlegs i bases de dades següents:
- Catàleg de la UAB (com a autor i director de tesis)
- PubMed
- Scopus (plana d’autor)
- Isi Web of Knowledge
Medibloc li ha dedicat fins a 4 posts que us invitem a rellegir
- Trobada digital amb el Dr. Albert Jovell // 12, abril, 2010
- Albert Jovell : Dues entrevistes // 16, novembre, 2010
- Eleccions i salut pública, 2 // 25, novembre, 2010
- Albert Jovell: nou article a Públic // 30, març, 2011
El funeral serà avui ales 16:00 hores al Tanatori de Collserola.
DEP
This entry was posted on Dimecres, 27 novembre, 2013 at 14:11 and is filed under General, Medicina Preventiva. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

