Olalla-Soler, C., & Vert Bolaños, O. (2013). "Traducción y tecnología: uso y percepción de las tecnologías de la traducción. El punto de vista de los estudiantes". Revista Tradumàtica, 11, 338–356.

Type of publication:
article
Language:
Spanish
Abstract in a language other than English:

En este artículo se describe la percepción de las tecnologías de la traducción desde el punto de vista de los estudiantes de Traducción e Interpretación de las universidades españolas a partir de los datos obtenidos mediante una muestra de 85 estudiantes de licenciatura y de grado en Traducción e Interpretación y de 19 egresados.

Authors from TREC:
Data collection (type of instrument only):
Questionnaires
Abstract in English:

The aim of this article is to present a study that describes the perception of translation technologies from the point of view of the Translation and Interpreting students in Spanish Universities. The data was collected through 85 undergraduates from all the years of the Degree in Translation and Interpreting and 19 graduates.

Population:
Translation and/or interpreting students
Year:
Thursday, October 10, 2013
Keywords in a language other than English:
tecnologías de la traducción
formación de traductores