Galán-Mañas, A. (2014). ”Enseñanza de la Iniciación a la traducción basada en competencias: Resultados de una validación empírica”. Revista Universitas Tarraconensis. Vol. 2, desembre 2014, pp. 27-47.

Type of publication: 
article
Type of analysis: 
quantitative
Language: 
Spanish
Abstract in a language other than English: 

En este artículo presentamos un estudio empírico con el objetivo de evaluar la validez de una propuesta pedagógica para la formación inicial del traductor basada en competencias. Damos alguna pincelada sobre el marco conceptual de la propuesta pedagógica y detallamos las competencias de aprendizaje, los contenidos, la secuenciación de las unidades didácticas y el sistema de evaluación. Por último, se presenta la experimentación de la propuesta: contexto, instrumentos de recogida de datos y resultados obtenidos, que demuestran la idoneidad de la propuesta y ponen de manifiesto que la semipresencialidad promueve la autonomía del estudiante y fomenta el trabajo en grupo.

Authors from TREC: 
Data collection (type of instrument only): 
Direct observation
Questionnaires
Translations
Abstract in English: 

In this paper I present an empirical study to evaluate the validity of a pedagogical proposal for competence-based translator training. I explain the conceptual framework of the pedagogical proposal, as well as the learning competencies, content, sequencing of the didactic units and the assessment system. Finally, I show the context, the data collection instruments and the results of the research, which demonstrate the suitability of the proposal and show that blended learning promotes student autonomy and fosters teamwork.

Population: 
Translation and/or interpreting students
Year: 
Wednesday, December 31, 2014
Keywords in a language other than English: 
Enseñanza de la traducción
iniciación a la traducción
formación por competencias
enfoque por tareas
evaluación
semipresencialidad
English keywords: 
Translation training
introduction to translation
competence-based training
task-based approach
assessment
blended learning

 

Project initiator:        
https://wa.amu.edu.pl/wa/en/
 
 
 
 

 
 
 
  univ-warsaw_.jpg
 

 

Campus d'excel·lència internacional U A B