¿Podemos evaluar el trabajo de campo?
Vilaseca, Antoni (Institut de Batxillerat "Martí i Franqués" (Tarragona, Catalunya))
Bach i Plaza, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia)
Date: |
1993 |
Abstract: |
En este estudio se propone una metodología, basada en los modelos de investigación-acción, para evaluar-el trabajo de campo que realizan los alumnos. Se tiene en cuenta la triple dimensión de los contenidos: conceptos, procedimientos y actitudes. Se presentan los cuestionarios que han servido para evaluar estos aspectos y- se discute la utilidad y la posible aplicación posterior de la información obtenida. |
Abstract: |
In this research we put forward a new methodology-based on the models of investigation-action-to evaluate the fieldwork of students. We take into account the triple dimension of the contents: concepts, procedures and attitudes. We also submit the questionnaires which have served to evaluate those aspects. Moreover, we discuss the utility and the possible further application of the obtained information. |
Rights: |
Tots els drets reservats. |
Language: |
Castellà |
Document: |
Article ; Versió publicada |
Subject: |
Geologia ;
Ensenyament ;
Sortides de camp ;
Salidas de campo ;
Didáctica ;
Geology ;
Teaching |
Published in: |
Enseñanza de las ciencias de la tierra, Vol. 1, Núm. 3 (1993) , p. 158-167, ISSN 1132-9157 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/ECT/article/view/88122
The record appears in these collections:
Articles >
Published articles
Record created 2013-07-09, last modified 2022-02-13