Los proyectos de trabajo : la necesidad de nuevas competencias para nuevas formas de racionalidad
Hernández, Fernando (Hernández Hernández) (Universitat de Barcelona)
Data: |
2000 |
Resum: |
Este artículo sugiere una manera de reflexionar basada en la escuela y su función que abre un camino para replantear el saber escolar y el sentido social de la propia escuela. Está basado en una nueva concepción de racionalidad, cuyo núcleo es la construcción de nuevas formas de relación entre los conocimientos y los individuos. Propone el proyecto de trabajo como nueva estrategia de acercamiento a una nueva concepción del currículum transdisciplinar y a una construcción del pensamiento complejo, frente al reduccionismo de la educación actual. Esta nueva propuesta educativa se fundamenta en el análisis e interpretación de la información, y en promover una perspectiva basada en la comprensión y en la construcción de significados. |
Resum: |
Aquest article suggereix una manera de reflexionar basada en l'escola i la seva funció que obre un camí per a replantejar el saber escolar i el sentit social de la mateixa escola. Està basat en una nova concepció de racionalitat, el nucli de la qual és la construcció de noves formes de relació entre els coneixements i els individus. Proposa el projecte de treball com a nova estrategia d'acostament a una nova concepció del currículum transdisciplinar i a una construcció del pensament complex, enfront del reduccionisme de l'educació actual. Aquesta nova proposta educativa es fonamenta en l'anàlisi i interpretació de la informació, i a promoure una perspectiva basada en la comprensió i en la construcció de significats. |
Resum: |
The article presents a way of thinking based on the school and its role, to raise again the subject of school knowledge and its social meaning. It is founded on a new conception of rationality, and its main point is to establish new links between knowledge and individuals. It proposes the work project as a new strategy to approach a new curriculum conception and a construction of the complex thinking, opposed to today's limited education. This educational proposal is based on the analysis and interpretation of information, and on the promotion of a perspective based on the understanding and creation of meanings. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Publicat a: |
Educar, N. 26 (2000) , p. 39-51, ISSN 2014-8801 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20726
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v26-hernandez
DOI: 10.5565/rev/educar.272
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles publicats >
EducarArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20