Resum: |
L'assignatura s'integra dins de la matèria "Investigació en Comunicació", formada per les següents assignatures: • Mètodes d'investigació en Comunicació (aquesta mateixa): 2on. curs - 2on. semestre (a partir del curs 14/15 3r. curs - 1er. semestre) • Estudis d'audiència i recepció: 3er Curs - 2on. semestre. Obligatòria. Rellevància de l'assignatura L'objectiu de Mètodes d'investigació en Comunicació és que l'estudiant obtingui el coneixement i competències bàsiques per a poder desenvolupar (i avaluar els resultats d') una investigació científica a l'àmbit de la comunicació. L'assignatura pretén dotar l'estudiant dels conceptes teòrics i de les tècniques bàsiques que li permetran dissenyar un projecte d'investigació amb rigor científic i, alhora, saber avaluar investigacions de fonts secundàries. El seu temari, a més d'incloure nocions bàsiques sobre el mètode científic, recull també una panoràmica sobre com aquest àmbit s'està desenvolupant a Catalunya i Espanya (tendències). Aquesta és una assignatura obligatòria. Posteriorment, es complementa amb Estudis d'audiència i recepció (també obligatòria). Prèviament, l'estudiant ha cursat l'assignatura Teories de la Comunicació (dins la matèria Comunicació). Contribució de l'assignatura a la formació del perfil professional L'objectiu final de l'assignatura és contribuir a que l'alumne: (a) pugui afrontar (i avaluar els resultats d') una investigació científica a l'àmbit de la comunicació (saber actuar). (b) i desenvolupi capacitat crítica i autocrítica davant la pràctica comunicativa (saber ser). 1 Mètodes de Recerca en Comunicació 2013 - 2014. |