(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Date: |
2000 |
Abstract: |
El rol de la organización y gestión, en marcos de autonomía, puede variar entre el ser un mero soporte, un agente educativo o un instrumento central de la innovación. Relacionar estas tres situaciones con modelos de educación, enseñanza, tipología de profesor o cultura dominante nos permite establecer un paralelismo útil para el diagnóstico, la mejora y el control de las instituciones. La consideración de la cultura y su transformación es, a la vez, una condición para explicar y promover cualquier cambio. Así, se analizan los diferentes tipos de cultura y se les relaciona con los diferentes estadios organizativos, derivando consideraciones respecto a los factores implicados en la llamada «cultura colaborativa». |
Abstract: |
El paper de l'organització i gestió, en contextos d'autonomia, pot variar entre ser un simple suport, un agent educatiu o un instrument central per a la innovació. Relacionar aquestes tres situacions amb models educatius, ensenyament, tipologia de professor o cultura dominant ens permet establir un paral·lelisme útil per al diagnòstic, la millora i el control de les institucions. La consideració de la cultura i la seva transformació és, alhora, una condició per explicar i promoure qualsevol canvi. Així, s'analitzen els diferents tipus de cultura i se'ls relaciona amb els diferents estadis organitzatius, de la qual cosa se'n deriven consideracions respecte als factors implicats en l'anomenada «cultura col·laborativa». |
Abstract: |
The role of the organisation and management, in autonomous contexts, can vary between being only a support, an educational agent or a central instrument to the innovation. The relationship of these three situations with models of education, teaching, professors or dominating culture can allow us to establish a useful parallelism for the diagnosis, improvement and control of institutions. To consider the organisational culture and its transformation is, moreover, a condition to explain and promote any change. Therefore, different types of cultures are analysed and related to the different organisational stages, deriving implications for such collaborative culture. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Language: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Published in: |
Educar, N. 27 (2000) , p. 31-85, ISSN 2014-8801 |