When rainbows have different colours: teaching colour terms in Chinese to Spanish speakers
Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
Date: |
2012 |
Abstract: |
The aim of this presentation is to offer a new approach towards teaching colour terms in Chinese using cognitive liguistics. After reviewing the state of the art and describing the main characteristics of this new framework, the authors take the colour white as a case study, offering a contrastive analysis between Chinese and Spanish and showing some pedagogical activities carried out in the classroom. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Language: |
Anglès |
Document: |
Contribució a congrés |
Subject: |
TCFL ;
Cognitive linguistics ;
Colours ;
Chinese |
Published in: |
Thinking Colors: Perception, Translation and Representation. Lisboa, Portugal, : 2012 |
The record appears in these collections:
Research literature >
UAB research groups literature >
Research Centres and Groups (research output) >
Arts and Humanities >
Research Group in Chinese-Catalan/Spanish Translation and Interpreting (TXICC)Contributions to meetings and congresses >
Presentations
Record created 2014-04-04, last modified 2024-05-25