2024-12-03 10:22 |
|
2024-12-03 10:08 |
|
2024-12-03 08:54 |
|
2024-10-28 17:35 |
23 p, 1.4 MB |
Exploring an out-of-school activity on linguistic and cultural diversity through the lens of co-creation for educational and social inclusion
/
Tonioli, Valeria (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Vallejo Rubinstein, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Rubio Carbonero, Gema (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Introduction: 'New ABC' repilot action on linguistic and cultural heritage conducted in a non-formal educational program in Catalonia, Spain; Methodological approaches adopted, including co-creation as a key tool for participants' empowerment and inclusion; Analysis of data: Co-creation of artistic productions to document and promote linguistic and cultural diversity; Final reflections: Gains and challenges involved in co-creation. [...]
2023
20th IMISCOE Annual Conference. Varsòvia, Polònia, 2023
|
|
2024-10-28 17:25 |
|
2024-10-14 20:58 |
|
2024-09-29 22:27 |
40 p, 3.0 MB |
Illuminating Taiwan: enhancing visibility of Taiwan studies in Spanish academia through digital innovation
/
Vargas-Urpi, Mireia ;
Casas-Tost, Helena ;
Paoliello, Antonio ;
Rovira-Esteva, Sara
Taiwan Studies is a relatively niche field in Spain, particularly when compared to other area studies. At the Universitat Autònoma de Barcelona, a pioneer institution in offering Chinese language and East Asian Studies in Spain, Taiwan Studies are integrated tangentially within broader East Asia-focused courses, such as Economics, Politics, and International Relations, where specific aspects related to political relations in the Taiwan Strait are approached. [...]
2024
Digital Teaching and Digital Humanities in Taiwan Studies. Ruhr - Universität Bochum, Alemanya, 2024
|
|
2024-09-27 18:02 |
|
2024-07-09 10:53 |
|
2024-07-07 09:57 |
12 p, 840.3 KB |
Representación de la diversidad sexual y de género en los estudios de traducción
/
Castelló Marín, Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació)
Durante las dos últimas décadas, son varias las leyes y estrategias legislativas europeas, estatales y autonómicas que han promovido la inclusión de la perspectiva de género y de las realidades LGBT en la docencia universitaria; de forma paralela, ha incrementado el interés de las investigaciones por estudiar la relación que existe entre la traducción y las identidades disidentes retomando, fundamentalmente, los pilares teóricos del posestructuralismo, de los enfoques feministas y de la Teoría Queer en la traducción. [...]
2022
Simposi Internacional d'Investigació Jove en Traducció, Interpretació i Estudis d'Àsia Oriental. Cerdanyola del Vallès, Barcelona, : 2022
|
|
|
|