Subjectes, tòpic i focus en l'adquisició del català
Palma-Martínez, Eduardo
Gavarró Algueró, Anna, 
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
Data: |
2014 |
Descripció: |
41 pag. |
Resum: |
Aquest estudi té l'objectiu d'investigar l'adquisició de nocions pragmàtiques del llenguatge, a través d'una prova experimental de judicis de preferència en relació a la posició del subjecte en cada context. El català és una llengua que marca les nocions pragmàtiques de forma sintàctica - tot i que també de forma prosòdica - i presenta alteracions en el seu ordre canònic per motius de caire informatiu. Tot i tractar-se d'un aspecte prou debatut, no sembla haver-hi un consens clar respecte l'edat d'adquisició d'aquestes alternances. Per mirar d'aportar dades a aquest debat, s'han dissenyat dos estudis experimentals a 40 nens i 21 adults. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
Llengua: |
Català |
Titulació: |
Estudis d'Anglès i Català [2501902] |
Pla d'estudis: |
Grau en Estudis d'Anglès i Català [835] |
Document: |
Treball final de grau ; Text |
Matèria: |
Focus ;
Tòpic ;
Adquisició ;
Subjecte ;
Català |
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Treballs de Fi de Grau >
Facultat de Filosofia i Lletres. TFG
Registre creat el 2014-07-22, darrera modificació el 2024-05-25