Investigació Comercial I [102355]
Rialp Criado, Josep
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Additional title: Market Research I
Additional title: Investigación Comercial I
Date: 2014-15
Abstract: This course presents commercial research projects as the most common tool for obtaining information in order to reduce the uncertainty inherent in any decision process in the commercial area of the company. Different components of research projects are presented. Specifically, we analyze how to perform an experiment, a structured survey or a qualitative research, as well as the computer processing of surveys and how to obtain, choose and exploit secondary data. Students will learn how to use these techniques and, therefore, they will be able to apply them to other areas beyond marketing. In addition, standard techniques and tests used specifically in marketing research are discussed, for example concept test, product test and/or communication test. This subject does not forget the relevance of new technologies of information and communication (internet, mobile, social networks) for research to facilitate the development of projects.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Studies: Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [2501572]
Study plan: Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950] ; Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1102]
Document: Objecte d'aprenentatge



Anglès
4 p, 102.3 KB

Català
4 p, 104.3 KB

Castellà
4 p, 103.9 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2014-09-12, last modified 2023-10-21



   Favorit i Compartir