The effects of written input on young EFL oral output in a Catalan context
Amores Sánchez, Mònica
Pladevall Ballester, Elisabet, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Fecha: 2014
Descripción: 78 pag.
Resumen: The present experimental study seeks to explore whether the incentive of written input (i. e. integrated language-based instruction) affects oral language development of young language learners of English in a minimal input situation in an EFL context. Research has established that input of an orthographic nature is more advantageous than phonological input, since it leads to a more effective retention (Nelson, Balass and Perfetti, 2005). Confirming these findings, the present study suggests that young language learners are sensitive to written input as the oral output of the experimental group shows higher scores in all variables tested and a number of significant differences emerge with respect to the control group.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Titulación: Estudis anglesos [2500245]
Plan de estudios: Grau en Estudis Anglesos [801]
Documento: Treball final de grau ; Text
Materia: Young language learners ; EFL ; Written input ; Integrated language-based instruction



79 p, 1.7 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Filosofía y Letras. TFG

 Registro creado el 2014-10-02, última modificación el 2024-05-25



   Favorit i Compartir